Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har ett 20 årigt sto som jag är så orolig för. Hon har sista året varit halt 2 gånger och nu verkar hon lite dålig igen: Först i oktober...
Svar
5
· Visningar
1 351
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag har en ettåring som drabbades av pälsätare i vintras. Hon behandlades med spot on och lössen försvann. Behandlade alla hästar och...
Svar
4
· Visningar
742
Senast: Efwa
·
Hästvård Hej på er! Jag har ett travarsto på 10 år som har varit i min ägo i ca 1 1/2 år. Hästen i fråga har jag känt sedan 4 år tillbaka och... 2
Svar
22
· Visningar
1 705
Senast: cello
·
Hästvård Vad finns det för preparat idag, som man kan använda mot löss, pälsätare e.d. på häst? Kom bara på tanken idag för en av mina hästar ser... 2
Svar
27
· Visningar
18 959
Senast: maria_b
·
Hästvård Mitt 27-åriga sto har för varje år blivit mer och mer rynkig bakom frambenen. Det är veck som fästingarna brukar trivas i så de kollas...
Svar
9
· Visningar
881
Senast: Görel
·
Foder & Strö Jag har gett min valack Naughty gelding (från dodson ) tidigare med gott resultat och tänkte ge det nu igen då han blivit störtförälskad...
Svar
1
· Visningar
1 132
Senast: Masse
·
Hästvård Köpte min häst den 23/9 2016, han hade då gått över tiden för sin vaccination. Han vaccinerades samma dag jag köpte honom och fick sen...
Svar
7
· Visningar
1 023
Senast: Jessica91
·
Hästvård Finns det något flugmedel som fungerar och är utan "gifter"? Tittade på bromsblockar medlet men det t.ex står i infotexten om det att...
Svar
1
· Visningar
1 111
Senast: Lipperta
·
Hästvård Har en häst som haft en ligamentsskada vid inre hovled. Efter 10 veckors skritt var vi på återbesök hos veterinären. Hon hade då blivit...
Svar
6
· Visningar
592
Senast: sigge07
·
Hästvård Har ett sto som får hovledsinflammation såhär på våren när det är snustorrt i marken och därmed hårt, stumt. Som tur är upptäckte vi det...
Svar
8
· Visningar
3 625
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Hej! Jag har en liten ponny på under 1 meter, en smäcker modell. Har henne nu i en hage tillsammans med en annan liten ponny men ägaren...
Svar
11
· Visningar
2 905
Senast: Egonson_
·
Hästvård Jag har den senaste veckan haft hand om min kompis halvblodssto då hon är på semester. I detta har det ingått att jag har kört henne...
Svar
9
· Visningar
1 579
Senast: France
·
Foder & Strö Jag vet inte hur jag ska göra med min gamling, han är 25 år och vi har honom som sällskapshäst och nån tur i skogen då o då. Han... 2
Svar
33
· Visningar
3 229
Senast: Glimris
·
Foder & Strö Köpte en ny omgång med tillskott häromdagen. Som jag glömde i bilen över natten/dagen (skulle ta med till stallet dagen efter men glömde...
Svar
3
· Visningar
771
Hästvård För någon månad sedan var jag till klinik och endoskoperade djuret då hon fått lite djupare hosta (två ggr vid igångsättning till...
Svar
2
· Visningar
839
Senast: Corax
·
Hästvård Jag kan ju inte vara den enda med en häst som kliar sig i svansen så här års. Vad har ni för tips för att lugna klådan? Något bra medel...
Svar
12
· Visningar
1 339
Senast: lulski
·
Hästvård Hej Min häst har fått en spark på frambenet precis under knäet på yttersida.. vet var ute och la bandage och konstaterade att det... 2
Svar
24
· Visningar
2 576
Senast: Malska82
·
Foder & Strö Min häst ska börja gå ute på nätterna till helgen. Han får lucern, betfor och havre morgon och kväll nu. Kommer jag kunna ge morgongivan...
Svar
6
· Visningar
1 009
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag skulle vilja läsa om era upplevelser. Jag tycker det har varit svårt att sätta fingret på vad som inte stämt och jag har haft lätt... 2
Svar
21
· Visningar
2 804
Senast: skuggi
·
Hästvård Idag när jag kom ut i hagen såg jag att vårat gamla sto på 23 år haltade rätt så rejält på vänster fram, vid undersökning upptäckte jag...
Svar
3
· Visningar
1 350
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Utemöbler
  • Vad gör vi? Del CCXI
  • Utflyttningspresent

Hund, Katt, Andra Djur