Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej, kommer att få hem en häst till helgen som troligtvis har mask, är det någon fara för de andra hästarna ? vad bör jag tänka på? Har...
Svar
5
· Visningar
894
Hästvård Köpte en "fullt frisk" häst för drygt ett år sen som senar visade sig ha spatt. Veterinären sa att hon är lite tät i glidlederna och...
2
Svar
20
· Visningar
5 055
Senast: Korven
·
Hästvård Hej! Vad tycker ni muskel mässigt om denna häst?:)
Svar
17
· Visningar
1 904
Senast: Bismarck
·
Foder & Strö Såg att Granngården fått in detta foder i sitt sortiment och blev lite nyfiken. Någon som ger detta foder? Vilken sort? Och är ni nöjda...
Svar
18
· Visningar
3 299
Senast: fridaxi
·
Hästvård Har en använd spruta Ivomec hemma som skrevs ut 2015. Den har förvarats svalt. Det står att den går ut i april 2017. Kan man använda den...
Svar
10
· Visningar
1 724
Senast: eldkyss
·
Hästvård Mitt fullblod med ömma sulor blev skodd för 2 v sen. Fick ett sömtryck o hon var halt i några dagar o ömmade en del tills hältan avtog...
Svar
3
· Visningar
771
Senast: Freazer
·
Hästvård Hej non som har erfarenhet om häst med låga blodvärden? Orsaker? Järnbrist? Veterinären vet inte va de beror på.
Svar
16
· Visningar
3 406
Senast: Ulli
·
Foder & Strö Funderar lite på att testa jäst till prutthästen i hagen. Hon fiser ständigt, satt ute idag och hon fes nog var tionde minut. Hon låter...
Svar
17
· Visningar
2 497
Senast: skuggi
·
Hästvård Satt och funderade på det här med hovproblem, och orsakerna till dessa. Herr Häst har haft risig hovkvalité alltid. Det blev betydligt...
Svar
18
· Visningar
2 496
Senast: Speedway
·
Hästvård Är det någon som har koll på hur stor värdeminskning det blir på en häst med PPID. Jag har en maxad C ponny, 9 år. Bra härstamning...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
14 185
Senast: Ulli
·
Hästvård Jag och hästen kommer att flytta hem om två månader. Husse kör bil och hästen åker lastbil. Lastbil är bokad, men är det något särskilt...
Svar
9
· Visningar
1 850
Hästvård Hej! Förlåt men jag orkar inte leta i alla inlägg om loppfrön, kanske någon vill vara snäll och svara ändå. Jag har en häst, relativt...
Svar
8
· Visningar
2 837
Hästvård Vad tycker ni om det, både i förebyggande och behandlande syfte? Bara en fluga eller något som är här för att stanna? Dela gärna med er...
Svar
19
· Visningar
6 884
Senast: Lusidor
·
Foder & Strö Linfrökross + soja som ger kvot på 6.57 Eller soja + lusern som ger kvot på 6.28 Att räkna på annat är stört omöjligt då proteinet inte...
Svar
7
· Visningar
784
Senast: susanne
·
Foder & Strö Min häst har fått knottallergi och gick förra året på ett tillskott som heter "Naf - love the SKIN he's in". Jag vet inte om det var det...
Svar
3
· Visningar
2 872
Senast: spaderÄss
·
Hästvård I höstas fick min ena ponny fång (sto, då 9 år, connemara). Hon repade sig ganska fort, och efter fem-sex veckor efter det akuta skedet...
2 3
Svar
46
· Visningar
7 644
Senast: Speedway
·
Hästvård Tanken är att jobba med att åka runt och klippa andras hästar på beställning, på observera kvällstid t.ex 16:00-21:00 då folk slutat...
2
Svar
22
· Visningar
2 685
Senast: Bismarck
·
Hästvård Hej! Jag ritar på en sak till ett företag som tillverkar hästskor. Får inte tag på min kontaktperson då han är på semester och jag kan...
Svar
11
· Visningar
4 105
Senast: coari
·
Hästvård Ni som opererat för struppipning. Hur blev rehabtiden? Tog lång tid innan hästen var ridbar igen? Hur tränade ni upp den igen...
Svar
2
· Visningar
1 757
Senast: Meewee
·
Hästvård Står med en oklar, svag hälta i en hov och vet inte om jag ska köra på is i magen och vänta (som veterinären förordar) eller försöka få...
Svar
9
· Visningar
1 611

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka