Om ni såg den här hoven...

Sv: Om ni såg den här hoven...

vilken tapper liten häst du har :love:

Hoppas verkligen hon blir dräktig!!!

Har nu följt tråden ett tag och jag vill bara säga att jag är djupt imponerad av ditt engagemang och tålamod! Och inte minst, ditt starka psyke. Jag har haft mycket problem med min häst (många småproblem) och det har tröttat ut/ tärt på mig något enormt rent psykiskt. Man vet inte vad man ska göra och man tappar allt.

Så jag kan bara buga mig och säga starkt gjort och all lycka i framtiden!! :bow:

Tack snälla, det värmer! Vi hade också haft mycket småproblem innan, sticksår hit, broddsparkar dit - när det ena bara avlöser det andra känns det som och det enda man gör är att sätta igång hästen efter diverse småvilor. Sånt tär, jag vet!
Jag har haft ett enormt stöd och otroligt mycket hjälp från min stallägare bl.a. Det har varit bra.

Men till syvende och sist så hade det aldrig gått om inte hästen hade varit så glad, positiv och stark genom hela den här resan :):love:

Knapplån

Intressant tråd som verkligen fångat mitt intresse!
Hoppas att det går bra med dräktighet och små fölisar i framtiden! :)

Det är sannerligen en tuff och lång resa ni har gjort tillsammans!

*kl*
Nu har jag fått klarhet huruvida det gäller fotoförbud eller inte på UDS.

Jag kopierar direkt från mailet "Vad gäller din fråga i senaste mailet om fotografering fick jag nyligen klarhet i det. Det är inga problem att lägga ut bilder på nätet avseende din egen häst. Det får dock inte vara andras hästar eller andra människor med på bilderna om de ej gett sitt tillstånd till det."

Så, nu vet ni!

Ja, jag med. (Hade jag inte brytt mig hade jag väl inte mailat och frågat??)

Ja, jag anade att fotoförbudet främst gällde respekt för andra patienter. Ska man lägga ut bilder måste man vara jätte-jättenoga med att inte minsta svansstrå skymtar från en annan häst, eller att en armbåge från en annan hästägare skymtar.
Det var ett himla rabalder för några år sedan då en annan klinik tillät ett fotoreportage i en tidning. Villkoret var att inga bilder på djur fick publiceras. Nu råkade det komma med en svans, som djurägaren naturligtvis kunde identifiera. Eftersom djuret hade tagits bort under klinikbesöket upplevde djurägaren det som väldigt traumatiskt.

... Vad skulle ni säga om den och vad tror ni har hänt?

DSC01873.jpg

DSC01875.jpg

DSC01876.jpg

DSC01877.jpg

DSC01878.jpg
Jag undrar hur det har gått med hästen.

Liknande trådar

Hästvård Jättedåliga bilder för han ville inte stå still. En bekant har lite plötsligt fått hand om en häst som inte har så fina hovar...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 072
Hästvård var inne på klinik igår med min häst då han fått sig en sparkskada i hagen, röntgen såg fin ut men ultraljudet kunde man se en liten...
Svar
0
· Visningar
146
Senast: casio01
·
Hästvård Är det någon annan som varit med om att hästen har tappat pälsen fläckvis eller som prickar över kroppen? Tänk ”trivselprickar” fast...
Svar
5
· Visningar
451
Hästvård Hej! Ni som har hästar som har/haft såna, hur har ni märkt det? Har ni märkt det eller har ni röntgat och hittat det då? Hur vet man...
Svar
8
· Visningar
532
Senast: Lavinia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama