Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Har haft hästen på boxvila en längre tid pga. hovbensfraktur höger bak. Första månaden var riktigt jobbig vänster bak överbelastades med...
Svar
16
· Visningar
1 817
Senast: supersonic
·
Hästvård Hej! Har nyss fått höra från stallet där jag har min häst att hon var blöt och frusen, utan täcke, när det var intag. Jag hade ingen...
Svar
13
· Visningar
2 383
Senast: caballus
·
Hästvård För fyra veckor sen blev min häst halt, det har blivit lite bättre vecka för vecka och jag har precis börjat skritta uppsuttet. När jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 834
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej allihopa Min häst har under 1 år blivit värre med sin struppipning... orkar knappt ett varv i trav :(. Imorgon ska han in på...
Svar
16
· Visningar
3 357
Senast: Ruskare
·
Hästvård I fredags var jag hos veterinären med min häst. Han böjdes ordentligt och markerade lite på höger bak (2 gradig) både på hög och låg...
Svar
0
· Visningar
957
Senast: Saile
·
Foder & Strö Jag har provat googla, bukegoogla men jag får inte något svar. Det kanske är en välbevarad hemlighet? Vi känner nog alla till att...
2
Svar
21
· Visningar
4 154
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Jag har en matglad häst som gärna smaskar i sig (det lilla)kraftfodret hon får. Men jag har försökt fasa in salt ett tag men kommer upp...
2 3
Svar
50
· Visningar
4 215
Senast: Breen
·
Hästvård Har en häst som fick hålväggar för 3 år sedan, då hade han i alla hovarna och väldigt mycket, fick gipsa framhovarna, han gick då oskodd...
2
Svar
24
· Visningar
2 747
Hästvård Alltså hjälp! Köpte för några veckor sedan en 4-årig shettis valack. Han är underbar men jag börjar fundera på om han är hingst...
2
Svar
21
· Visningar
5 092
Senast: mollyphlox
·
Hästvård Min häst's hovar har börjat att flagna, typ som att hovarna "ömsar". Man kan skrapa bort det som flagnar då det är väldigt mjukt. Det...
Svar
6
· Visningar
2 816
P
Foder & Strö Nu finns det så många olika på marknaden! Vilket tycker ni är bäst resp sämst och varför? Har svårt att bestämma mig vad jag ska köpa :)
2 3
Svar
53
· Visningar
4 824
Senast: mackan
·
Hästvård Jag är pinsamt dålig på lagar och regler för hobbyhästar :o. Hästen fick ett nytt pass för två år sedan, då det gamla förkommit. Däri...
Svar
10
· Visningar
1 423
Senast: fridaxi
·
Hästvård Hej! Har en 5-åring som plötsligt började få liknande nässelutslag på bogarna,halsen o magen. Hon hade varit iväg till annat stall för...
Svar
13
· Visningar
907
Senast: peven
·
Foder & Strö Hästen är tunn, på gränsen till mager. Hon står på lösdrift och de andra hästägarna vill bara ge 7 kg hö/dag (Islandshästar). Jag kan...
2 3
Svar
53
· Visningar
4 561
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej. Tänkte höra med er om ni vet något bra prisvärt kraftfoder? Mina hästar får i sig allt genom grovfoder enligt min uträknade...
Svar
14
· Visningar
1 516
P
Hästvård Finns det knep att tillgå för att få hästen att tömma tarmen? Vår pålle kan inte i nuläget gå och tömma tarmen, iaf inte första bajjan...
Svar
11
· Visningar
1 267
Senast: Smulan75
·
Hästvård Hej! Har köpt granngårdens slicksten för häst, och upptäckte efter någon vecka grön/blåa prickar på. Åkte igår iväg och köpte nya...
Svar
15
· Visningar
2 954
Hästvård Min häst verkar förlora pigment runt mule och ögon. Är det någon som har erfarenhet av liknande? Någon har nämnt vitiligo, någon som har...
Svar
19
· Visningar
11 625
Senast: Sporthorse
·
Foder & Strö Om jag får en analys där torrsubstans står i hundratal t.ex 884. Bör jag anta att det är 88,4%? Det står ingen förklaring på siffran...
Svar
3
· Visningar
495
Senast: Efwa
·
Hästvård Nyfiken på hur ni spekulerar. Hästen får som en tung, snarkande andning när han andas in. Kommer så fort man börjar kräva mer av honom...
Svar
18
· Visningar
1 780

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka