Vad felas? Ont i halsen?

Hej hej.
Hästen är nästintill återställd, äter å dricker som vanligt. Går i hagen.

Hästen Ska till klinik å tandläkaren imorgon.
Veterinären hade svårt att sätta diagnos, men trodde att det troligt var/är Tänderna. Visade ingen som helst smärta i käkarna vid undersökning, ingen ökad puls eller feber. Blev kollad i munnen, men inget uppenbart fel där heller.

Han tyckte vi skulle avvak någon dag eller två, det var då jag skrev här, hästen har sedan dess blivigt väldigt mycket bättre. Som sagt - dricker så gott som normalt igen - äter bra men kanske inte fullt så glupskt som den brukar. Imorgon får vi nog de svar vi söker!

Hej hej.
Hästen är nästintill återställd, äter å dricker som vanligt. Går i hagen.

Hästen Ska till klinik å tandläkaren imorgon.
Veterinären hade svårt att sätta diagnos, men trodde att det troligt var/är Tänderna. Visade ingen som helst smärta i käkarna vid undersökning, ingen ökad puls eller feber. Blev kollad i munnen, men inget uppenbart fel där heller.

Han tyckte vi skulle avvak någon dag eller två, det var då jag skrev här, hästen har sedan dess blivigt väldigt mycket bättre. Som sagt - dricker så gott som normalt igen - äter bra men kanske inte fullt så glupskt som den brukar. Imorgon får vi nog de svar vi söker!
Vad bra att hästen är bättre. Men jag kan inte låta bli att undra varför veterinären misstänker att det är tänderna när det vare sig syns något problem vid undersökning av munnen, eller att hästen uppvisar smärta? Kan vara intressant att få höra vad tandläkare och klinik säger idag :) .

Hej.
Hästen hade en tandfraktur, som nu är åtgärdad.
Skadan va svår att upptäcka så antar därför veterinären som var ute inte såg den.
Men nu är de åtgärdat å hästen mår bra.

Skönt att det löste sig och utreddes vad som var problemet ändå .

Som sagt tidigare, så en häst som inte verkar kunna äta/dricka utan besvär sen dygn, men som fö beter sig "normalt " och hemmavet inte ser några konkreta fel så hade jag tagit in den till klinik, vilket ni nu gjort .

Jättebra att ni gjorde det och att hästen då fick hjälp och utifrån det mår bättre .

Liknande trådar

Kropp & Själ Får ont i magen av nästan allt. Provar vad som fungerar och det är väldigt få saker. Keso. Vitt bröd (så det är inte celiaki), riskakor...
Svar
8
· Visningar
979
Senast: alazzi
·
Småbarn Vi har sökt vård både på jourcentral, akuten och kommer sannolikt behöva söka oss till VC nästa vecka om symtomen inte släpper - men är...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 301
Senast: Blyger
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 331
Senast: Juli0a
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
4 732
Senast: Mia_R
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar