Under igångsättning - springer runt i hagen

Jag har ett par stallkompisar som gjort så med sina hästar när de varit skadade, båda yngre halvblod som varit "knäppa" att promenera med och svåra att ha i sjukhage hemma. Det har fungerat väldigt bra för dem, men dyrt blir det.

Det är dyrt att ha häst. Och ännu dyrare att ha sjuk häst. Det kokar alltid ner till vad man är villig att riskera.

Vår stirriga räckte att droga på morgonen, och ge ordentligt med hö, så höll han sig lugn under dagen om det inte var spring i stallet.

En av sjuklingarna flyttade jag till en vän med eget stall. Så fick han lugnare miljö och kunde sluta stirra.

Det är dyrt att ha häst. Och ännu dyrare att ha sjuk häst. Det kokar alltid ner till vad man är villig att riskera.

Vår stirriga räckte att droga på morgonen, och ge ordentligt med hö, så höll han sig lugn under dagen om det inte var spring i stallet.

En av sjuklingarna flyttade jag till en vän med eget stall. Så fick han lugnare miljö och kunde sluta stirra.
Det säger jag inte emot! Det är bra att sådana alternativ finns när det inte fungerar att ha dem hemma.

Har själv den häst som inte går att ha på vila hemma så skulle han få en skada som kräver att han står på box finns det 2 alternativ för mig,
1, hoppas på det bästa och släppa ut han i hagen som vanligt.
2, ställa han i ett annat stall under tiden, lugnt är det hemma så han behöver ett stall där det händer mer inte mindre.

Peppar peppar så har han inte behövt det under sina 13 år än.

Liknande trådar

Träning Efter en snygg volta i Maj där kusen bröt 8 tornutskott i manken har vi nu fått ok på att börja sätta igång. Det har läkt otroligt bra...
Svar
1
· Visningar
501
Senast: Cattis_E
·
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 499
Senast: tuaphua
·
Hästvård Hej! Ska försöka vara kortfattad. Gäller ett sto på 10 år. Tävlad upp till MSV dressyr. Haft artros konstaterat i vä bak sedan hon var 5...
Svar
4
· Visningar
1 562
Senast: Fiorano
·
Hästhantering Hej! Vill varna för lång och rörig text... Gör ett sista desperat försök att få någon hjälp. Vill börja med att säga att hästen i...
3 4 5
Svar
81
· Visningar
13 345

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka