Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vår nyinköpta och omusklade ponny ska få magnesium för att hjälpa musklerna när vi nu har börjat träna henne. Hon är dessutom modell...
Svar
4
· Visningar
1 486
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! På det stallet där jag rider så hjälper jag ägaren och ta hand om hästarna då hen inte har riktigt tiden som behövs. Men för runt...
Svar
2
· Visningar
777
Senast: Bison
·
Hästvård Jag har en häst som har misstänkt senskada. Har kliniktid nu på fredag. Skadan har uppkommit nu i måndags. Min fråga är egentligen...
Svar
7
· Visningar
1 502
Senast: Elisha
·
Hästvård Nu är det så här att hästen visade dig ha en cysta i bakknä, hon är 9 år och den ska ha funnits där sen hon var 2 år. Jag har valt att...
Svar
13
· Visningar
5 243
Senast: alltidhvit
·
Foder & Strö Hade en intressant diskussion med veterinären när han var ute och kollade tänderna på hästarna. Han menade på att fallen med foderfickor...
Svar
17
· Visningar
2 974
Senast: hoppeloppe
·
Hästvård Är det någon som har erfarenheter av problem med SI-leden? Min häst har tidigare blivit behandlad för en låsning men de kommer hela... 2
Svar
25
· Visningar
12 580
Senast: zoomzom
·
Hästvård Jag vet inte om det här är rätt ställe eftersom det inte riktigt handlar om sjukdomen i sig, men jag chansar och hoppas att nån...
Svar
2
· Visningar
750
Senast: BiMi
·
Hästvård Har haft hästen på boxvila en längre tid pga. hovbensfraktur höger bak. Första månaden var riktigt jobbig vänster bak överbelastades med...
Svar
16
· Visningar
1 834
Senast: supersonic
·
Hästvård Hej! Har nyss fått höra från stallet där jag har min häst att hon var blöt och frusen, utan täcke, när det var intag. Jag hade ingen...
Svar
13
· Visningar
2 409
Senast: caballus
·
Hästvård För fyra veckor sen blev min häst halt, det har blivit lite bättre vecka för vecka och jag har precis börjat skritta uppsuttet. När jag... 2
Svar
24
· Visningar
1 864
Senast: Sirap
·
Hästvård Hej allihopa Min häst har under 1 år blivit värre med sin struppipning... orkar knappt ett varv i trav :(. Imorgon ska han in på...
Svar
16
· Visningar
3 404
Senast: Ruskare
·
Hästvård I fredags var jag hos veterinären med min häst. Han böjdes ordentligt och markerade lite på höger bak (2 gradig) både på hög och låg...
Svar
0
· Visningar
969
Senast: Saile
·
Foder & Strö Jag har provat googla, bukegoogla men jag får inte något svar. Det kanske är en välbevarad hemlighet? Vi känner nog alla till att... 2
Svar
21
· Visningar
4 218
Senast: skiesabove
·
Foder & Strö Jag har en matglad häst som gärna smaskar i sig (det lilla)kraftfodret hon får. Men jag har försökt fasa in salt ett tag men kommer upp... 2 3
Svar
50
· Visningar
4 234
Senast: Breen
·
Hästvård Har en häst som fick hålväggar för 3 år sedan, då hade han i alla hovarna och väldigt mycket, fick gipsa framhovarna, han gick då oskodd... 2
Svar
24
· Visningar
2 777
Hästvård Alltså hjälp! Köpte för några veckor sedan en 4-årig shettis valack. Han är underbar men jag börjar fundera på om han är hingst... 2
Svar
21
· Visningar
5 139
Senast: mollyphlox
·
Hästvård Min häst's hovar har börjat att flagna, typ som att hovarna "ömsar". Man kan skrapa bort det som flagnar då det är väldigt mjukt. Det...
Svar
6
· Visningar
2 876
P
Foder & Strö Nu finns det så många olika på marknaden! Vilket tycker ni är bäst resp sämst och varför? Har svårt att bestämma mig vad jag ska köpa :) 2 3
Svar
53
· Visningar
4 843
Senast: mackan
·
Hästvård Jag är pinsamt dålig på lagar och regler för hobbyhästar :o. Hästen fick ett nytt pass för två år sedan, då det gamla förkommit. Däri...
Svar
10
· Visningar
1 430
Senast: fridaxi
·
Hästvård Hej! Har en 5-åring som plötsligt började få liknande nässelutslag på bogarna,halsen o magen. Hon hade varit iväg till annat stall för...
Svar
13
· Visningar
938
Senast: peven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka