Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Jag har en 20-årig pigg ponny som nu under en månads tid börjat äta upp boxinredningen. Hon går 5-6 dagar i veckan, med variation...
2
Svar
34
· Visningar
2 048
Senast: Efwa
·
Hästvård Hej har en lite pinsam fråga men har tänkt på detta ett tag nu kan ston få besvär i sin slida? har tänkt på detta men har sett att ett...
Svar
4
· Visningar
931
Senast: France
·
Hästvård Suck... efter 3 veckors ledigt pga balltramp och trampat skon upp i bärranden nådde jag att rida 3 dagar. Kommer ut till en slö häst som...
Svar
5
· Visningar
939
Senast: Siggan
·
Foder & Strö Är det normalt? Skadligt att ge? Både den öppnade jg har, (Kentucky Karron oil) gick från rinnande till gul och klumpig. Den har...
Svar
11
· Visningar
1 064
Senast: mackan
·
Hästvård Hej! Vad tycker Ni att man bör ha i sitt hemapotek till ponnyn? Tack för svar!
Svar
4
· Visningar
731
Senast: Toxid
·
Hästvård Har försökt googla mig till svaret, men hittar det inte. Vilken pH har hästens urin?
Svar
3
· Visningar
554
Senast: cambodia
·
Hästvård Har en häst som troligtvis vrickat sig i hagen och fått en skada på ett ligament vid inre hovled . Varit till veterinär och gjort både...
Svar
10
· Visningar
1 293
Hästvård min ponny med sommarexem har fått utslag i svansroten? Ska avmaska henne inom kort, hon låg precis under gränsen till mask innan...
Svar
9
· Visningar
2 560
Senast: Madick
·
Hästvård Hej! Insåg idag att min shettis på 8 månader har fått en knöl ovanför mungipan på vänster sida. Vet inte om den syns på insidan då det...
Svar
1
· Visningar
1 391
·
Hästvård Jag har en liten a-ponny som jag haft på foder sedan november. Hon har alltid gått barfota som jag förstått det, och det har fungerat...
Svar
17
· Visningar
2 078
Foder & Strö Har min 8 åriga gotlandsruss på ett lösdriftsstall med hösilage och är i valet och kvalet att släppa i hage med fri tillgång. Har pratat...
2
Svar
20
· Visningar
1 755
Senast: Yrja
·
Hästvård Hej! Min häst äter Metacam och ska göra det i två veckor till. Problemet är att han blir väldigt lös i magen av det, tappar även hull...
2
Svar
24
· Visningar
2 110
Hästvård Vad har ni använt för att sanera utrustningen? Tänker då på läder framför allt.
Svar
5
· Visningar
980
·
Hästvård Hello! Skapar denna tråd på grund av min bristande kunskap gällande broddar (första vintern med egen häst) Upptäckte idag att ena...
Svar
8
· Visningar
2 265
Senast: Denise99
·
Foder & Strö Har en 28 åring här som nu har börjat tappa vikt, och jag är väldigt villrådig vilket foder jag ska köpa. Upptäckte det för bara någon...
2
Svar
23
· Visningar
2 084
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Har en dressyrhäst som upprepade gånger har haft problem med inflamation i en led och självklart vill jag göra allt för att förebygga...
2
Svar
23
· Visningar
2 389
Senast: jemeni
·
Foder & Strö Den jag fått från Eurofins ser inte ut som jag är van. Ska jag räkna om råprotein till smältbart dito, för lösligt råprot. är väl i...
Svar
9
· Visningar
2 666
Senast: Egonson_
·
Hästvård Vaccinerade min häst för första gången 19:e december med stelkramp och hästinfluensa, och återvaccin ska väl vara inom 4-6 v? Nu kan min...
Svar
0
· Visningar
644
Senast: tavla
·
Hästvård Hej alla! Jag skriver detta inlägg för att jag håller på att oroa ihjäl mig själv. Har en ung valack som haft en fibroblastisk ink...
Svar
15
· Visningar
8 056
Foder & Strö Jag har för första gången tittat på mikromineraler. Jag är däremot inte duktig på att räkna och heller inte riktigt vet vilka som är...
2
Svar
36
· Visningar
5 026
Senast: Corax
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar