Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Sitter och letar ett bra foder till mina hästar. Är själv inte super vass på vad man ska titta efter och jag vet att det finns så många...
2
Svar
20
· Visningar
2 692
Senast: mackan
·
Hästvård Finns det någon här som vet något om hästhållning och uppfödning i Tjeckien? Standard? Skillnader och ev. likheter med vår egen?
Svar
9
· Visningar
1 002
Senast: pews1972
·
Hästvård Hej. Jag misstänker att min häst har fått ringorm hon går på lösdrift med en annan häst. Jag undrar ifall man måste behandla det? När...
Svar
3
· Visningar
1 094
Senast: Diamant
·
Hästvård Vad tror vi? Dessa dök upp idag när jag klippte hästen. Såg dem inte innan och inte när jag klippte utan när jag borstade bort pälsen...
Svar
7
· Visningar
1 737
Senast: Design05
·
Hästvård Jag har velat fram & tillbaka på att klippa manen på min varmblodstravare men vet inte riktigt ifall hon skulle passa i kort man. Just...
Svar
16
· Visningar
1 835
·
Hästvård Vet att det finns många "exemplariska" hästmänniskor här inne med lösdrift, fodring flera gånger osv osv. Men nu vill jag faktiskt påstå...
4 5 6
Svar
107
· Visningar
12 238
Senast: anna__panna
·
Foder & Strö Hej! Undrar om det går att låta hästarna ha fri tillgång till hö ute i hagen under dagen men sen stalla in dem på natten och då ha hönät...
Svar
6
· Visningar
1 146
·
Hästvård Hej! Köpte en häst för några månader sedan, rätt tidigt efter köpet så uppkom de problem etc att hästen försökte ha av mig på alla...
Svar
5
· Visningar
1 633
Senast: lividivi
·
Hästvård Hej. Min kompis häst är sedan ca 4månader Barfota och trivs bra med det. Men jag la märke hennes traktstöd nu efter att Hovis varit här...
Svar
9
· Visningar
1 783
Senast: Charly
·
Hästvård Hej! Ska "ta över " ett russ som är 17 år. Söt liten ponny som dottern på 10 ska ha som första häst. Vill ha tips på vilket...
Svar
11
· Visningar
730
Senast: Centaur
·
Hästvård Vad betala ni för tandkoll av häst? Det är snart dags för min ena att få munnen kollad, på klinik tänkte jag då jag inte vet någon...
2
Svar
30
· Visningar
10 194
Senast: johanssk
·
Hästvård Jag och stallägaren där jag har min häst inhyrd har lite olika syn på hästskötsel/hästhantering och utfodring, men jag har väl...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 608
Senast: boccia
·
Hästvård Min welsh är i princip gratis att försäkra jmf med halvblodet... O_o Hur är det med andra raser? Vilka raser anser bolagen vara de...
2
Svar
39
· Visningar
3 863
Senast: Alexandra_W
·
Foder & Strö Jag har en foderhäst som kom till mig i somras, då så stor och fet att folk trodde att hon var dräktig... Hon har de senaste 6 månaderna...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
6 935
Senast: Diabetikern
·
Foder & Strö Min ungponny fungera superbra på Krafft Muskel ihop med vårat hö som har dåligt med protein. Då låg ju det fodret på hela 370g smrp. Nu...
2
Svar
26
· Visningar
9 078
Senast: Breen
·
Foder & Strö Jag är kanske världens sämsta på att googla, ursäkta isåfall :o Men var kan jag hitta analys på havre? Eller är det kanske som...
Svar
5
· Visningar
1 501
Senast: Masse
·
Foder & Strö Jag har svårt att hitta prisvärda mineraler. Vill ju inte ha något billigt där det saknas massor, så man ändå behöver köpa mer. Men...
Svar
6
· Visningar
1 426
Senast: Speedway
·
Hästvård Min islandshäst blir ofta dålig i magen vintertid till och från. Förut har hon reagerat på hösilage, men i år får hon bara hö. Men...
2
Svar
27
· Visningar
3 239
Senast: Drago
·
Hästvård Jag känner att jag behöver bolla med personer som har erfarenhet av boxvila. Min valack har stått på box i drygt fem veckor, men fick...
2
Svar
20
· Visningar
1 700
Senast: Habina
·
Foder & Strö Hej alla kloka bukefalister! Någon som kan hjälpa mej tyda denna analys? Alla andra år har det gått bra men nu känner jag inte igen...
Svar
3
· Visningar
707
Senast: Alfakrulls
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama