Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon som anlitat en hästtransportör här? (Altså ett bolag med häst-lastbilar som kör fraktar hästar i Sverige) Hur funkade det? Pris?
Svar
6
· Visningar
3 365
Senast: Masse
·
Foder & Strö Vetehalm anses vara bra för pållarna att äta. Råghalm sägs ge kolik. Hur är det med rågvetehalm? Någon som vet?
Svar
3
· Visningar
959
Senast: Snowball
·
Hästvård Har en häst hemma på prov, som har några krustor vid karleden bak. Ägaren har sett det och haft ute vet som inte visste vad det var, men...
2
Svar
29
· Visningar
3 099
Senast: Pudlan
·
Hästvård Är det ngn som provat den? Vad upplevde ni som bra? mindre bra ? Är den värd att köpa, nu tänker jag inte på priset utan är den värd att...
Svar
0
· Visningar
1 034
Senast: Delfinarie
·
Hästvård Hej. Jag har en fråga som jag hoppas att ni kanske kan hjälpa mig med. Det är så här att vi har alltid haft halm i våra hus till...
Svar
2
· Visningar
831
Senast: Delfinarie
·
Svar
0
· Visningar
307
Senast: Sockerbit
·
Svar
0
· Visningar
359
Senast: Sockerbit
·
Hästvård Tänkte höra om någon av er här har erfarenhet av häst med konstaterad artros i SI-led och vad ni isåfall haft för upplägg för att...
Svar
8
· Visningar
4 448
Senast: valvis
·
Foder & Strö Söker müsli som man inte behöver ge mer än 1kg för att tillgodose en stor hästs mineraltillförsel. Någon som har nått bra tips?
Svar
15
· Visningar
1 776
Senast: Salasolen
·
Hästvård Skulle behöva ha ut veterinären snart då mina två ponnys behöver bli vaccinerade. Den ena behöver också klippas och behöver i samband...
Svar
6
· Visningar
1 485
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Era erfarenheter? Unghästen går barfota men får tyvärr sprickor i lamellranden. Vilken produkt från hovbalans bör jag köpa? Har kollat...
2
Svar
33
· Visningar
2 966
Senast: Manji
·
Hästvård Köpte min häst för ett år sedan och när jag köpte honom sa ägaren att han nyligen vaccinerats mot "det vanliga" och dum som jag var...
Svar
6
· Visningar
827
Senast: hoppeloppe
·
Hästvård Jag har en new forest som är sex år gammal, som hittills gått barfota, och det har gått bra. I somras, när det var som allra mest...
Svar
15
· Visningar
1 431
Senast: mily
·
Foder & Strö mitt sto får 6 km till natten,,skall räcka 10 timmar. Hon sprider dock ut höet i hela boxen vilket gör den svårstädad så funderar på att...
Svar
4
· Visningar
859
Senast: Angel
·
Hästvård Hej alla på bukefalos. (varning för långt inlägg) Jag har många funderingar kring det här och vet inte hur jag får svar riktigt, så...
2 3
Svar
41
· Visningar
6 901
Senast: Apollo
·
M
Hästvård Finns det några helt "rena" hästar? Tex härinne, ni som vet (tex har exportröntgat hästarna) - är era hästar helt fläckfria om man...
Svar
18
· Visningar
3 055
Senast: ephyra
·
Foder & Strö Börjat ge hästen ett nytt krafftfoder, har lite frågor om hur just ni fasar in ett nytt foder. :confused: *Under hur lång tid fasar ni...
Svar
4
· Visningar
831
Hästvård Hur mycket kan man träna en häst som har en spricka i hoven? mitt lite äldre sto har fått en skicka i backre hov vägen vid ballen...
Svar
2
· Visningar
2 606
Senast: Nominous
·
Foder & Strö En bekant har sin häst i ett större stall där de fodrar morgon och kväll, är detta ok? Hur kan hästen påverkas av detta? (alltså inte...
2
Svar
23
· Visningar
2 145
Senast: As_Vegas
·
Hästvård Artikeln är en plusartikel men kan hittas här. Vad som dock går att läsa ändå är att hästen blivit alldeles för hårt verkad (no shit)...
2
Svar
21
· Visningar
5 799
Senast: sillysinta
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hemlösa hundar ökar
  • Målbilder för trubbnosar.