Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Vilken höskörd brukar ( överlag ) innehålla dom högsta värdena? Om man tänker sig första, andra, tredje skörden? Första eller andra...
Svar
8
· Visningar
1 489
Senast: Snurre
·
Hästvård Nu är leran här och muggen kommer som ett prev på posten för min kille. Vanligtvis tvättar jag först med hibiskrubb och stryker sedan på...
2
Svar
23
· Visningar
4 097
Senast: Blandrastik
·
Foder & Strö Fick hem min nya häst i fredags. Tyvärr vill hon inte äta upp sina mineraler. Jag ska köpa betfor i veckan och prova, men finns det...
Svar
11
· Visningar
4 542
Senast: ufot
·
Foder & Strö Jag funderar vilket kraftfoder som är bäst för att ersätta hö. Nu menar jag inte att ersätta allt hö utan det är så att min häst får...
5 6 7
Svar
125
· Visningar
7 643
Hästvård Hur länge tar det innan en B- vitaminspruta ger effekt på häst? Någon dag? Vecka? Någon som vet?
Svar
1
· Visningar
810
Senast: Masse
·
Foder & Strö Vi har en ponny med problemmage, eller snarare lite stressmage. Han har också problem kring hårfällningen vilket jag tror också beror på...
Svar
6
· Visningar
2 309
Senast: fourlegs
·
Foder & Strö Vi har en quarter som blir 17 år på det nya året. Sista tiden har han börjat tunna ur. Han är avmaskad. Har ej analys på hö. Tänder...
Svar
9
· Visningar
2 028
Senast: Sirap
·
Hästvård Ja, nu har min lille shettis fått fång. Jag har noll erfarenhet av detta och sökt bland gamla trådar. Men de flesta trådarna är flera år...
Svar
10
· Visningar
1 397
Senast: Lindsen
·
Hästvård Jag har ett problem som jag inte vet orsaken till. När jag rider på min häst så har han på senaste tiden börjat sparka med höger bakben...
Svar
11
· Visningar
3 977
Senast: Kaching
·
Foder & Strö Jag hittade precis en halv, död orm i hösilaget som min häst åt av. Vi är typ i mitten på balen så de har redan ätit av den i något...
Svar
11
· Visningar
2 080
Foder & Strö Min foderhäst får ingen kraft annat än lite lucern och mineraler, efter instruktioner från ägaren. Hon kom till mig i slutet på augusti...
Svar
7
· Visningar
811
Senast: svea
·
Foder & Strö Blir inte klok riktigt på analysen...på vä sida står det att "värdena är per kg foder, om inget annat anges", men precis ovanför...
Svar
7
· Visningar
1 190
Senast: skogaliten
·
Hästvård Min häst får till 99.% alltid kolikkänkingar efter att ha fått lugnande intravenöst, oralt funkar bättre men inte alltid det ger samma...
Svar
2
· Visningar
2 051
Senast: Efwa
·
Hästvård under hösten och vintern har jag varit upprepade gånger hos veterinären med min häst. Han har haft problem med snubblingar ett tag...
Svar
7
· Visningar
890
Senast: Lindsen
·
Hästvård Hej, jag är en 17 år och jag har länge velat ha en egen häst. Jag har ridit i 6 år och jag skulle behöva hjälp med hur jag får mer...
Svar
15
· Visningar
1 173
Senast: Tibben
·
Foder & Strö Tror ni detta hö/ensilage plastat skulle kunna funka till en ponny som inte har lätt att lägga på sig ponny 4 år. Har haft hö nu men...
Svar
2
· Visningar
620
Senast: TinyWiny
·
  • Låst
Hästvård Jag står just nu inför ett svårt beslut, ska jag avliva mitt fullblod eller inte. Hästen i fråga är inte gammal (8år) men det finns...
10 11 12
Svar
224
· Visningar
10 448
Senast: Boj
·
Foder & Strö Jag har märkt att det finns många kunniga inom foderstater här på buke. Så jag undrar hur ni skulle fodra med detta hö och eventuella...
Svar
4
· Visningar
760
Senast: mackan
·
Hästvård Finns det någon här som avlivat sin häst på strömsholm? Eller på någon annan klinik? Vet inte ens om dom gör det och tar hand om kroppen...
2 3 4
Svar
79
· Visningar
9 108
Senast: mackan
·
Foder & Strö Köpte bakjäst att ge till mina hästar inför kommande flytt och foderbyte. För att hålla magen i bra skick då min ena har känslig mage...
Svar
11
· Visningar
7 990
Senast: TinyWiny
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama