Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Jag har några frågor angående att ha hästen barfota. Hur funkar det att byta från skor till barfota, hur påverkar övergången hästen...
Svar
10
· Visningar
1 300
Senast: nothalfbad
·
Hästvård Vad tror ni om den här nyheten? Någonting ni själva skulle kunna tänka er att använda? Själv säger jag Nej, jag tvivlar på att den här...
2
Svar
24
· Visningar
2 238
Senast: tara
·
Hästvård Min ena häst fick en allvarlig reaktion på vaccinationen i slutet av augusti. Kvar blev en rejäl svullnad vid vaccinationsstället. Den...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 097
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Vilken kvot föredrar ni på höet till era hästar? Hur och hur ofta rids dom? Lätt / svårfödda? Lösdrift eller stall? Jag vill veta allt...
Svar
4
· Visningar
855
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Hej! En undran kring varma ben/hovar. Vår ponny är varm i vänster fram och höger bak. Både ben/hov men ffa kring kotorna skulle jag...
Svar
7
· Visningar
1 853
Senast: Sirap
·
Hästvård Igår när jag tog in min häst var han lite svullen på höger sida av halsen, precis i mitten mellan huvud och manken om man kan säga så...
Svar
2
· Visningar
829
Senast: Snowflake
·
Hästvård Vad är de viktigaste att tänka på/ fråga vid hästköp? Vad får man inte glömma?
Svar
2
· Visningar
565
Senast: Elo
·
Hästvård I korthet och lite förenklar så står jag som åsnan mellan två hötussar, där A och B har diametralt skilda åsikter - men där båda ger...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
5 604
Senast: mily
·
Hästvård Varför i hela fridens namn fäller en häst nu - och vilken päls då? O_o Herr Häst gör det iaf. Enda sedan början av november har han...
Svar
1
· Visningar
575
Senast: Magnum
·
Hästvård Känner att jag nu, helst igår, borde bestämma om hästen ska klippas ngt ( ej helklippning )Egentligen tror jag inte hen skulle behöva...
Svar
12
· Visningar
848
Hästvård Min ponny opererades för en sprucken tand för c:a tre månader sen (kindtand näst längst in i överkäken). Kirurgen som gjorde det gick in...
Svar
2
· Visningar
946
Senast: Ray
·
Foder & Strö Skulle ni våga fodra med äpplen som varit frusna men som har tinat upp?
Svar
3
· Visningar
829
Senast: Snowball
·
Foder & Strö Ja, hur är det riktigt? Frostigt gräs vill väl ingen att hästen ska äta.Men hur är det med gräs under snö? Det är väl att betrakta som...
Svar
5
· Visningar
2 627
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Nu har jag vänt upp och ner på både Google och Buke. Jag har tidigare stött på en studie, svensk kan vara från Flyingen eller SLU eller...
2
Svar
38
· Visningar
10 261
Foder & Strö Som rubriken säger, vad är det bra för och hur använder man det ? Har fått en tunna aspbarkspellets men utan innehållsförteckning och...
Svar
7
· Visningar
1 301
Senast: Soffan74
·
Hästvård Har alltid använt Huf-grips mot snöstyltor och de fungerar jättebra men de är inte helt idealiska pga att det växlar mellan...
Svar
0
· Visningar
1 378
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Jag har en ponny som överlag är rätt ointresserad av mat. Exempelvis äter han inte kraftfoder, äpplen, morötter e dyl mer än någon liten...
Svar
8
· Visningar
1 108
Senast: Terese
·
Hästvård Hej! Min häst har under dagen sparkat mot magen. Vid 15-tiden när han var i hagen såg jag att han sparkade mot magen några gånger...
Svar
5
· Visningar
3 019
Hästvård Har en gammal häst (fjordning) snart 33 år som i vinter börjat klia sig. Har lokaliserat klådan till främst under magen, men eftersom...
Svar
13
· Visningar
4 111
Senast: ptr
·
Foder & Strö Ja hur knåpar man ihop det? Har ju förstått att man kan knåpa ihop själv, men hur gör man. Vi har nu ett grovfoder som är minst sagt...
2
Svar
33
· Visningar
2 545
Senast: Boj
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar