Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård För första gången någonsin har jag en häst som ska stå på boxvila. Det blir minst en månad, förmodligen längre. Så bukefolk med...
Svar
8
· Visningar
937
Senast: Messy
·
Hästvård min häst har blivit diagnosticerad med en cysta i bogen. Är det någon som har erfarenhet av detta?
Svar
3
· Visningar
1 373
Senast: Flixies
·
Hästvård har en klippmaskin och en lurvig fjording, frågan är nu hur man ska klippa honom.. blir ingen helklippning utan någon form av...
2
Svar
28
· Visningar
2 685
Senast: Buck
·
Foder & Strö Behöver lite råd om mitt hösilage :) Förra året så lyckades min fodergubbe pricka in att slå, torka och plasta balarna mellan alla...
Svar
15
· Visningar
5 920
Senast: trollmamma
·
E
Hästvård Ja nu har ju vargavintern kommit som med ett brev på posten.. burr!! Snö, blåst och kallt som attan! Hur gör ni med vatten i...
10 11 12
Svar
232
· Visningar
40 744
Senast: Keb71
·
Hästvård Hej! Vill göra något extra gott till våran shettis med cushing syndrome men det är så svårt att hitta något bra för han då han inte ska...
Svar
3
· Visningar
793
Senast: hovtassfot
·
Hästvård Veterinär är tillkallad men hade varit intressant att höra vad ni tror att dessa symptom kan tyda på. Avbelastar bakbenen Varma och...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 137
Senast: skiesabove
·
Hästvård Hej buke jag känner jag behöver lite åsikter :) jag har tittat på ett 6årigt sto som inte är inriden men gått med föl tills nu. Verkade...
Svar
11
· Visningar
1 774
Senast: sorbifolia
·
Hästvård Jag har varit lite lat och inte klippt min häst ännu (och det behövs), han svettas och det tar jättelång tid för honom att torka...
Svar
9
· Visningar
1 134
Senast: Siggan
·
Foder & Strö Nån som vet vad som ingår i Agri labs analysparameter "socker"? Har fått analysen och hösilaget innehåller 45 g "socker" /kg TS...
2
Svar
20
· Visningar
6 360
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Min häst fick en spark för några veckor sen samma dag som jag skulle på semester. Trodde inte det var någon fara och bad de andra i...
2
Svar
38
· Visningar
5 000
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej! Detta är min första vinter med häst vilket gör att jag ställer mig många frågor. Har inte haft min häst så väldigt länge så vet...
Svar
7
· Visningar
1 016
Senast: lil-sis
·
Hästvård Min gamle pålle fick för ett par v sedan en liten krusta liksom i huden under där sadelgjorden brukar sitta. Trodde han fått skav av den...
Svar
0
· Visningar
559
Senast: godishanna
·
Hästvård Hej! Jag söker en hobbyhäst eller läromästare att träna enkel dressyr på och rida ut. Min fundering är när en häst är för gammal för...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: Billy
·
Hästvård Min ardennervalack brukar aldrig reagera på avmaskning men i våras så gjorde han det genom att visa koliksytom bara några timmar efter...
Svar
14
· Visningar
2 569
Senast: Madick
·
Hästvård Kiropraktorn var ute hos min stallkompis idag och han knackade rätt en låsning med hammare. Inget konstigt med det men han gjorde det...
2
Svar
20
· Visningar
1 539
Hästvård Hej. min häst går på lösdrift och är snö ute nu så jämt blött. Han börjar få en vit kant längst upp på hovarna även på baksidan av...
Svar
5
· Visningar
895
Senast: Silkisif
·
Foder & Strö Alltså sådana här buskar (Bild lånad från google.)
Svar
8
· Visningar
2 561
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag funderar redan nu på hur jag ska lösa nästa betessäsong för min extremt lättfödda häst. Hästen gick upp alldeles för mycket i vikt i...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 216
Hästvård Det ska bli 25 cm snö i helgen och hästen har inga broddar. Och jag får dem inte i!! :( De är för stora, får inte ens i gängtappen...
Svar
7
· Visningar
1 511
Senast: lundsbo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama