Fodring 2 ggr per dag?

Det är inte ovanligt att man bara fodrar 2 gånger om dagen i andra länder. Hästarna står inte nödvändigtvis på halm, eller går i hage. De flesta hästar verkar klara det ganska bra, men i de stall jag varit där man gjort så så har magsår och kolik verkat mer vanligt. Alla vet vad det är, och det är sådant som händer, ungefär som tappskor här i Sverige.
Men det är stor skillnad på vad en häst kan leva med och vad en häst lever gott med, varför nöja sig med det första när man kan få det andra?
 

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
565
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Hej, Funderar på det här med tuggtid för min häst (D-ponny, ganska normalfödd) just nu. Går på lösdrift så är ute dygnet runt och gräset...
Svar
4
· Visningar
833
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 434
Senast: Hazel
·
Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 725
Senast: co-SMAD4
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp