Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Vårt nyinköpta hösilage har extremt låg kvot (2,7). Proteinet går att få upp till en bra nivå med proteinkoncentrat men energinivån...
Svar
6
· Visningar
1 009
W
Foder & Strö Hur löser alla ni andra det här med fruset vatten i hagen på vintern? Hästarna har fri tillgång på grovfoder ute på dagarna och jag har...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
17 642
Senast: Unafraid
·
Hästvård Hej! Jag har en del frågor till er som är lite mer vana hästägare Jag har just nu en hyrhäst, som jag med stor sannorlikhet kommer att...
Svar
11
· Visningar
1 319
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Som rubriken lyder. Vill ge något extra utöver den fria tillgången för att hålla magarna i trim.
Svar
10
· Visningar
1 942
Senast: ptr
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av att behandla halskotor/facettleder med kortison? Blev hästen bättre och ridbar efter detta? Återkom problemet?
Svar
10
· Visningar
3 544
Senast: Lindsen
·
Hästvård Ja, jag sliter mitt hår och gräver raviner i min och pojkvännens och mammas plånböcker. Jag har nämligen en halt islandshäst... Såhär...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 424
Senast: Silkisif
·
Hästvård Den 1 juli hittade jag mitt Islandssto i hagen blockhalt på höger bakben. De första tankarna var hovböld och hovslagare var snabbt på...
2 3
Svar
47
· Visningar
11 050
Senast: Bufera
·
Hästvård Jag har en unghäst som är 4 år, riden ca 1 år, som till och från drabbas av patellaupphakningar. Hon har haft det sen hon var liten...
Svar
2
· Visningar
1 169
Senast: Siggan
·
Hästvård Rider just nu en 7-årig fd travare åt en vän. Han är otroligt pigg framåt och väldigt positiv dock har han sen tidigare haft en skada i...
Svar
4
· Visningar
737
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej. Har en 4-årig cool liten häst som drabbats hårt av mask sen liten. Hon äter forfarande alldeles för lite, och hade behövt äta massa...
Svar
9
· Visningar
1 030
Senast: höstmåne
·
Hästvård Efter att min ena ponny fick fång förra veckan har jag plöjt igenom typ vartenda fångtråd på buke. Men har inte hittat någon som har...
2
Svar
26
· Visningar
2 204
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej! Någon som vet var man kan hitta rent selen, alltså inte blandat med E-vitamin eller annat? Har läst att man kan köpa på apoteket...
Svar
12
· Visningar
1 489
Senast: mackan
·
Hästvård Håller just nu på att behandla en häst för ögoninflammation uvit. Dock är det inte helt säkra på diagnosen. Vi blev remiterade av DV...
Svar
8
· Visningar
1 413
Hästvård Jag har ett dilemma och känner att jag behöver fler perspektiv. Jag har en häst som ser väldigt irriterad ut när jag ber om trav eller...
Svar
4
· Visningar
2 113
Hästvård Nu börjar jag bli toknervös :yuck: ska in med min 4åriga ponny till klinik på tisdag. Symtomen är väldigt diffusa, det syns ingen tydlig...
2
Svar
21
· Visningar
2 387
Senast: Elisha
·
P
Hästvård Hej! Min häst har plötsligt börjat bete sig märkligt i höger varv på volten. Det började när jag tränade för min tränare för 3 veckor...
2 3
Svar
40
· Visningar
10 263
Foder & Strö hej Jag håller nu på och räknar min hästs foderstat och håller på med mineralerna. Eftersom det finns granngården mineraler i stallet så...
Svar
19
· Visningar
1 813
Senast: Ladybug
·
Hästvård Oron och ångest växer i mig. Jag tror det är något fel på min häst....igen! :( Jag köpte mitt sto i maj förra Året. Ett 10-årigt...
Svar
15
· Visningar
8 953
Hästvård Hej! Hade velat höra era tankar på hur man kollar upp en äldre häst. Min gubbe är 24år, pigg, glad, rids lite lättare. Aldrig varit...
Svar
13
· Visningar
1 145
Senast: Snowball
·
Hästvård Någon som vet vad det kostar att vaccinera 1 häst på mälarkliniken?
Svar
3
· Visningar
579

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka