Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Kiropraktorn var ute hos min stallkompis idag och han knackade rätt en låsning med hammare. Inget konstigt med det men han gjorde det...
2
Svar
20
· Visningar
1 539
Hästvård Hej. min häst går på lösdrift och är snö ute nu så jämt blött. Han börjar få en vit kant längst upp på hovarna även på baksidan av...
Svar
5
· Visningar
901
Senast: Silkisif
·
Foder & Strö Alltså sådana här buskar (Bild lånad från google.)
Svar
8
· Visningar
2 575
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Jag funderar redan nu på hur jag ska lösa nästa betessäsong för min extremt lättfödda häst. Hästen gick upp alldeles för mycket i vikt i...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 217
Hästvård Det ska bli 25 cm snö i helgen och hästen har inga broddar. Och jag får dem inte i!! :( De är för stora, får inte ens i gängtappen...
Svar
7
· Visningar
1 521
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hej! Vårt nyinköpta hösilage har extremt låg kvot (2,7). Proteinet går att få upp till en bra nivå med proteinkoncentrat men energinivån...
Svar
6
· Visningar
1 010
W
Foder & Strö Hur löser alla ni andra det här med fruset vatten i hagen på vintern? Hästarna har fri tillgång på grovfoder ute på dagarna och jag har...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
17 656
Senast: Unafraid
·
Hästvård Hej! Jag har en del frågor till er som är lite mer vana hästägare Jag har just nu en hyrhäst, som jag med stor sannorlikhet kommer att...
Svar
11
· Visningar
1 326
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Som rubriken lyder. Vill ge något extra utöver den fria tillgången för att hålla magarna i trim.
Svar
10
· Visningar
1 959
Senast: ptr
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av att behandla halskotor/facettleder med kortison? Blev hästen bättre och ridbar efter detta? Återkom problemet?
Svar
10
· Visningar
3 564
Senast: Lindsen
·
Hästvård Ja, jag sliter mitt hår och gräver raviner i min och pojkvännens och mammas plånböcker. Jag har nämligen en halt islandshäst... Såhär...
2 3 4
Svar
76
· Visningar
11 523
Senast: Silkisif
·
Hästvård Den 1 juli hittade jag mitt Islandssto i hagen blockhalt på höger bakben. De första tankarna var hovböld och hovslagare var snabbt på...
2 3
Svar
47
· Visningar
11 167
Senast: Bufera
·
Hästvård Jag har en unghäst som är 4 år, riden ca 1 år, som till och från drabbas av patellaupphakningar. Hon har haft det sen hon var liten...
Svar
2
· Visningar
1 173
Senast: Siggan
·
Hästvård Rider just nu en 7-årig fd travare åt en vän. Han är otroligt pigg framåt och väldigt positiv dock har han sen tidigare haft en skada i...
Svar
4
· Visningar
737
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Hej. Har en 4-årig cool liten häst som drabbats hårt av mask sen liten. Hon äter forfarande alldeles för lite, och hade behövt äta massa...
Svar
9
· Visningar
1 030
Senast: höstmåne
·
Hästvård Efter att min ena ponny fick fång förra veckan har jag plöjt igenom typ vartenda fångtråd på buke. Men har inte hittat någon som har...
2
Svar
26
· Visningar
2 204
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Hej! Någon som vet var man kan hitta rent selen, alltså inte blandat med E-vitamin eller annat? Har läst att man kan köpa på apoteket...
Svar
12
· Visningar
1 494
Senast: mackan
·
Hästvård Håller just nu på att behandla en häst för ögoninflammation uvit. Dock är det inte helt säkra på diagnosen. Vi blev remiterade av DV...
Svar
8
· Visningar
1 413
Hästvård Jag har ett dilemma och känner att jag behöver fler perspektiv. Jag har en häst som ser väldigt irriterad ut när jag ber om trav eller...
Svar
4
· Visningar
2 127
Hästvård Nu börjar jag bli toknervös :yuck: ska in med min 4åriga ponny till klinik på tisdag. Symtomen är väldigt diffusa, det syns ingen tydlig...
2
Svar
21
· Visningar
2 390
Senast: Elisha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Hjälp
  • Misstänkt rävskabb