Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon som har en aning om vad dessa utslag kan vara för något? Min häst har sådana nu, och enligt stallägaren så kan både dem + såret...
Svar
16
· Visningar
3 340
Senast: Lena_B
·
Hästvård Hejsan. Min häst har muskelatrofi strax framför manken ( fast under) och snett ner mot bogen. Rehabsträningen ( som görs efter...
Svar
8
· Visningar
1 065
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Jag är egentligen klar med foderstaterna och har fått till det helt okej för alla, förutom äldsta som får mer energi än han enligt...
Svar
2
· Visningar
790
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Jag hittade ingen nyare tråd om detta och leverantörerna hittar ju på nya/ändrar produkter hela tiden så jag startar en ny. Vilket...
2 3
Svar
43
· Visningar
9 214
Senast: Beeboppe
·
Hästvård Jag har en vuxen ponny som jag inte vet när den blev avmaskad sist. Risk är att det kan vara upp till ett par år sedan. Hästen ser frisk...
Svar
6
· Visningar
667
Senast: Buck
·
Foder & Strö Som rubriken säger.. Gräset i hagen är knähögt, är det för sent för att släppa hästarna? Här är det fortfarande 10+ grader. Tänker mest...
Svar
10
· Visningar
1 225
Senast: Pilot
·
Hästvård Har två shettisar varav en av dom har Cushing. Undrar lite kring grovfodret nu i vinter till hästen med Cushing då det är första året vi...
Svar
4
· Visningar
832
Senast: paronet
·
Hästvård Min ponnys bogblad ligger väldigt långt bak så att sadeln lätt hamnar på dem fast den annars ligger på bra ställe. När magjorden ligger...
Svar
18
· Visningar
2 514
Senast: mackan
·
Hästvård Jag vet inte riktigt varför jag skriver den här tråden. Behöver väl kanske bara få skriva av mig och höra andra erfarenheter. Igår när...
Svar
12
· Visningar
1 421
Hästvård Den 23 oktober är ett år sedan vårt sto fick sin senaste vaccination mot botulism. Tanken var att göra ny vaccination nästa vecka, men...
Svar
3
· Visningar
587
Senast: lil-sis
·
Hästvård Vår ena häst rök ihop med en hagkamrat i förrgår och var ordentligt halt. Hon har fått en smäll ca 5 cm nedanför hasen. En reva över...
2
Svar
22
· Visningar
2 884
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Vår ponny är så himla effektiv med greenguarden. Det funkar verkligen kanon, eller till och med lite för bra! När vi var inne och...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 952
Senast: skuggi
·
Hästvård Märkte i vintern 15-16 att min häst fick "finnar" på ryggen, regnskållor. Märkte det då ganska sent. Hade använt mycket täcke på honom...
Svar
18
· Visningar
2 055
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Min 17 åriga WPB ponny har förut fått bara hö/gräs och mineraler. På sensommaren var hon väldigt trött och "trög". Hon brukar inte vara...
Svar
5
· Visningar
1 417
Senast: Masse
·
Hästvård Min ponny har en hängmage, men dock känner man revbenen helt bra. Problemet är att magen gör så att sadeln åker fram (magjorden drar med...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Bara en liten nattlig fundering. Hur kan glukosamin vara karenstidslistat? Eller alltså de facto hur, ja SvRF har karenstidslistat det...
Svar
11
· Visningar
1 175
Foder & Strö Så har vi fått svar på blodprovet till min fina Plet (fläck på danska :)) Han ligger lågt i Zink (6,1 - normalnorm ca. 9-19) samt lite...
Svar
7
· Visningar
1 813
Senast: Siggan
·
Hästvård Hej! Min älskade 20-åriga halvblodsvalack har under den senaste tiden haft svårt att resa på sig efter att han legat/rullat sig i hagen...
2
Svar
23
· Visningar
6 572
Senast: Ace
·
Foder & Strö Jag har totalt hjärnsläpp och kan inte tänka hur jag ska dela upp grovfodret på bästa sätt under dagens givor :cautious...
Svar
7
· Visningar
967
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Ska in och göra en hältutredning på klinik om 2 veckor (ingen synbar hälta utan mer diffusa symtom). Dom kommer ju säkert vilja se honom...
Svar
16
· Visningar
1 497

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Ratsit
  • Kålpudding med potatis I

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar