Ridlärare var enbart pga en person med kunskap som alltid finns i ett område.
Fast de har inte särskilt stor kunskap om foder och magsår. En veterinär är ju bättre val då.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ridlärare var enbart pga en person med kunskap som alltid finns i ett område.
Det lät som om du rekommenderade TS att stöva in på närmsta ridskola och leta rätt på en ridlärare (som denne förmodligen inte känner) och släpa med denne till hästägaren för att tala alvar med denne. Det fungerar sällan så.Jag tänkte att det var en person med kunskap. Egentligen var det bara det. Svårare än så var det inte. Jag vet inte hur TS kontaktnät ser ut men eftersom frågorna är så många så tänkte jag en ridlärare är erfaren och pedagog.
Ja så tänkte jag. Ja alltså inte prata med ägaren men hjälpa ts att bedöma om hästarna är misskötta.Det lät som om du rekommenderade TS att stöva in på närmsta ridskola och leta rätt på en ridlärare (som denne förmodligen inte känner) och släpa med denne till hästägaren för att tala alvar med denne. Det fungerar sällan så.
Fast de har generell hästkunskap. Det var så mycket frågor som har varit väldigt grundläggande kan jag tycka.Fast de har inte särskilt stor kunskap om foder och magsår. En veterinär är ju bättre val då.
veterinär är dyrt. Det är inte TS hästar.Fast de har inte särskilt stor kunskap om foder och magsår. En veterinär är ju bättre val då.
Japp.Det lät som om du rekommenderade TS att stöva in på närmsta ridskola och leta rätt på en ridlärare (som denne förmodligen inte känner) och släpa med denne till hästägaren för att tala alvar med denne. Det fungerar sällan så.
Hur stor chans tror du egentligen det är att TS lyckas få tag i en ridlärare som följer med en okänd, inspekterar ett stall/en häst och sedan talar allvar med hästägaren som sedan följer råden? Det låter totalt osannolikt.Japp.
Tur ägaren lyssnar på veterinären och inte på vem som helst som kommer med goda idéer.Andledningen till att jag frågar är för att ägaren inte alltid lyssnar på mina råd. Nu kan jag visa för honom att alla tycker så. Den hästen som inte kan äta är en 30 årig travare som dom borde tagit bort för länge sen. Dom har veterinärer där rätt ofta som tittar på honom och dom säger att han mår bra bra. Dom köper seniormat och pellets som han äter så han håller formen. Men det dom inte fattar är att han har antagligen magsår.
Att tala med hästägaren tror jag är orimligt förmodligen men jag funderade på detta sedan.Hur stor chans tror du egentligen det är att TS lyckas få tag i en ridlärare som följer med en okänd, inspekterar ett stall/en häst och sedan talar allvar med hästägaren som sedan följer råden? Det låter totalt osannolikt.
veterinär är dyrt. Det är inte TS hästar.
Ok, det är bra så då.Så istället för att ringa en veterinär på telefontiden när denne har betalt för att svara på frågor och inte debiterar för det, så ska TS stolpa in och störa en ridlärare under dess arbetstid med något som inte hör varken till dennes utbildning eller yrke? Nej jag förstå inte ditt resonemang.
Jag är helt oenig. Snäsa av skulle de flesta troligen inte göra men en vettig personen hade förmodligen rekommenderat en veterinär.Att tala med hästägaren tror jag är orimligt förmodligen men jag funderade på detta sedan.
Ja här i trakten är det rimligt, Mellansverige. Om en relativ oerfaren ung hästmänniska skulle börja inse att det är problem med hästarna som hen sköter så att leta efter en erfaren hästmänniska är det inte orimligt att söka på en ridskola och där en av de ansvariga för hästar vilka brukar väl vara ridlärare. Jag tycker hela förfarandet är rimligt oavsett om det är till lilla lokala ridskolan eller den större, kommunala. Jag tror inte någon skulle snäsa av en frågande människa.
Så TS ska förlita sig på att ridläraren jobbar gratis?veterinär är dyrt. Det är inte TS hästar.
Uppriktigt sagt så skrev jag att hon kanske får betala lite. Skrev det dock inte.Så TS ska förlita sig på att ridläraren jobbar gratis?
Vad får dig att tro att den har magsår?Andledningen till att jag frågar är för att ägaren inte alltid lyssnar på mina råd. Nu kan jag visa för honom att alla tycker så. Den hästen som inte kan äta är en 30 årig travare som dom borde tagit bort för länge sen. Dom har veterinärer där rätt ofta som tittar på honom och dom säger att han mår bra bra. Dom köper seniormat och pellets som han äter så han håller formen. Men det dom inte fattar är att han har antagligen magsår.
Andledningen till att jag frågar är för att ägaren inte alltid lyssnar på mina råd. Nu kan jag visa för honom att alla tycker så. Den hästen som inte kan äta är en 30 årig travare som dom borde tagit bort för länge sen. Dom har veterinärer där rätt ofta som tittar på honom och dom säger att han mår bra bra. Dom köper seniormat och pellets som han äter så han håller formen.