Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Har precis fått hem ett gäng tillskott från Forage Plus (Vit E, koppar, Zink och selenjäst). Har blandat det i betfor men hästen har...
Svar
15
· Visningar
1 335
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Min 17 åriga halvblodsvalack bytte stall för lite mer än 1 år sen, och när vi i stallet på hösten/vintern går över till hösilage så blir...
Svar
5
· Visningar
2 065
Senast: Ace
·
Foder & Strö Hej! Allt för ofta får jag höra att äldre ponnier/hästar inte behöver nåt foder, det räcker med (lite) hö, (betfor) och...
Svar
12
· Visningar
3 258
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Hej på er!! Jag har äntligen efter mycket provridningar hittat min nya häst! Han kommer hem om två veckor och jag är överlycklig! Jag...
Svar
12
· Visningar
1 397
Senast: Masse
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av denna produkt. Köpte hem för att prova på min hosthäst. Köpte "pulvret" och hon är inte förtjust i det...
Svar
3
· Visningar
592
Senast: Meewee
·
Foder & Strö Nu har vi fått värdet på årets hösilage enligt nedan. Jag undrar om detta hö skulle passa att kombinera med Krafft Pluss Protein som...
2
Svar
33
· Visningar
5 062
Senast: Gavi
·
Hästvård Mitt avelssto som går med föl schasade iväg en av de andra i flocken för några veckor sen och gjorde en tvärnit i samband med att hon...
Svar
9
· Visningar
2 331
Senast: Ms_Antrop
·
Foder & Strö Hej. Funderar på om jag ska fodra mina hästar med hö eller hösilage? Mina hästar är inte hostkänsliga vet att det ofta är ett argument...
2
Svar
21
· Visningar
1 706
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Ni som har kallstall och fodrar med betfor (eller ni som ändå har bra tips), hur löser ni det? Eventuellt kommer det finnas möjlighet...
Svar
15
· Visningar
1 355
Senast: mackan
·
Hästvård Jag bryter ihop över mitt fullblods hovar snart. Har haft henne i drygt två år och har haft hovtrassel större delen av tiden. I nästan...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
8 233
Senast: axel
·
Hästvård Hej jag har precis köpt en ny häst som har väldigt tunn och ganska kort svans som jag vill ska vara lång och tjock. Hon är 6 år nu och...
2 3
Svar
59
· Visningar
5 232
Senast: Novali01
·
Hästvård Min gamle pålle har fått någon typ av eksem främst på bakbenen; över skenbenen och bak på senorna samt lite högre uppåt rumpan och även...
Svar
2
· Visningar
678
Senast: Cattis_E
·
Foder & Strö Jag håller på att räkna lite på ponnyernas foderstater inför vintern, men några frågor har dykt upp så jag har kört fast lite. Första...
Svar
14
· Visningar
1 483
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Jag inleder inlägget med att framhålla att tid på klinik är bokad. För 1,5 vecka sedan hittade jag min ena häst med ett grumligt...
Svar
4
· Visningar
2 594
Senast: Bismarck
·
Foder & Strö Jag behöver balansera upp energin i fodret och har tidigare använt mig av kraffts sport med gott resultat. Nu ska de höja priserna så...
Svar
0
· Visningar
560
Hästvård Det ploppade upp en annons om det här, L.I.F.E. (Living Information Forms Energy). På hemsidan beskris det så här, citat...
Svar
17
· Visningar
1 376
Hästvård Har funderingar på att kastrera mitt sto för hon har en jobbig brunst & jag har inget intresse av att ta föl på henne. Skulle vara...
2
Svar
36
· Visningar
9 893
Senast: Efwa
·
Foder & Strö Jag har alltid stått i stall som tagit analys på sitt hösilage tidigare, och räknat foderstat på det. Dit jag flyttat nu finns det ingen...
Svar
4
· Visningar
693
Senast: Glimris
·
Foder & Strö Sökte bland trådarna och hittade bara bantningstrådar från 2014 så jag tänkte att det kanske var dags att starta en ny. För ett tag...
2
Svar
35
· Visningar
3 251
Senast: mahlmt
·
Hästvård Jag läste i en tråd gällande täckning av våra fyrbenta älsklingar och reagerade på att många redan klippt sina hästar. Min pålle går...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 372

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka