Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst hade svullna beh när jag kom till stallet imorse. Så hängig ut så jag tempade honom. Ingen feber jag försökte longera honom...
Svar
2
· Visningar
597
Senast: steven
·
Hästvård Hej! Har precies köpt en lite shettis och söker ett sällskap till honom. Har fått konstakt med en tjej som har en shettis som hon kan...
2
Svar
20
· Visningar
3 372
Senast: Speedway
·
Hästvård Va tycker ni om d här hovarna? De är verkade för en vecka sedan men ser ni något konstigt med de o vad isf...
Svar
6
· Visningar
1 257
Senast: As_Vegas
·
Hästvård Jag har blivit erbjuden att köpa en 4 årig hopphäst med otroligt bra stam till ett mycket bra pris. Hästen har röntgenfynd i ena hoven...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
7 590
Senast: Esset
·
Foder & Strö Så... Jag försöker hjälpa en kompis med foderstat, men det var länge sen jag gjorde en så det känns lite som en blind som leder en blind...
Svar
3
· Visningar
695
Senast: Flixon
·
Foder & Strö Hur ser era analyser ut i år? Vi kommer använda oss av denna och jag hoppas på att inte behöva ge något extra foder i vinter :D Har en...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 221
Senast: Molin
·
Hästvård Vår nyaste häst, som vi har haft ett år nu, har fått nåt liknande hovböld på båda framhovarna i tur och ordning mellan de 2 senaste...
Svar
4
· Visningar
869
Senast: Charly
·
Hästvård Ännu ett desperat försök att hjälpa min HSS häst att bli ridbar igen har jag beställt svindyra plåster sk equiwinner som skulle kunna...
Svar
4
· Visningar
2 524
Hästvård Ni som står i större stall, vad har ni för regler/rutiner kring medicinerade hästar i hagar, och hur har ni resonerat er fram till dem?
Svar
3
· Visningar
649
Hästvård heppan har gått barfota hela sommaren och de har gått fint. Nu har de dock grusat upp alla vågar runt stallet och hon ömmar om man rider...
2
Svar
27
· Visningar
1 714
Senast: Buck
·
Hästvård Hej, Är det någon som råkat ut för allergisk reaktion, typ nässel utslag, vid användning av strö pellets. Och i så fall, hur snart kom...
Svar
3
· Visningar
1 971
Senast: Lavinia
·
Foder & Strö Öppnade en hösilagebal igår och det kryllade av bananflugor från den. Det känns inte alls kul och jag har ingen lust att fodra med höet...
Svar
5
· Visningar
2 548
Hästvård Undrar om någon har provat Krafft Joint Support och ev. om det märktes någon förbättring/skillnad?
Svar
0
· Visningar
693
Senast: Silvery
·
Hästvård Är så less. Detta årets halm är katastrof trots min stackars halmbonde gjort sitt bästa. Den ser inte bara för jävla tråkigt ut utan är...
2
Svar
27
· Visningar
2 248
Hästvård Alla mina hästar har tyvärr väldigt dåliga hovar. Halvblodshästar, ngn född här, ngn i Tyskland, ngn på annan ort. De tävlar i hoppning...
2 3
Svar
44
· Visningar
4 256
Hästvård Idag när jag kom till stallet var storhästen svullen på alla 4 , höger fram var värst. Förutom svullnaden så var hon en aning varm...
Svar
4
· Visningar
810
Hästvård Igår upptäckte jag att min ponny hade ett litet (max en halv centimeter långt) sår på insidan av kotan, det såg fint ut och var inte...
Svar
1
· Visningar
756
Senast: Grazing
·
Hästvård Satt och diskuterade med en vän häromdagen om försäkringen "liv med användbarhet" och hur den fungerar. Vem avgör hur mycket...
Svar
11
· Visningar
1 700
Hästvård vår häst blev diagnostiserad med magsår och har nu medicinerat mot det. Men vad ska jag tänka på framöver, hur kan jag hindra att det...
Svar
13
· Visningar
1 048
Senast: pews1972
·
Hästvård När jag kom hem efter en vecka i utlandet så upptäckte jag hur det vätskade från utsida på höger karled fram, på utsidan och bak mot...
2
Svar
23
· Visningar
4 772
Senast: Cattis_E
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar