Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min ponny har en hängmage, men dock känner man revbenen helt bra. Problemet är att magen gör så att sadeln åker fram (magjorden drar med...
Svar
8
· Visningar
1 150
Senast: TinyWiny
·
Foder & Strö Bara en liten nattlig fundering. Hur kan glukosamin vara karenstidslistat? Eller alltså de facto hur, ja SvRF har karenstidslistat det...
Svar
11
· Visningar
1 176
Foder & Strö Så har vi fått svar på blodprovet till min fina Plet (fläck på danska :)) Han ligger lågt i Zink (6,1 - normalnorm ca. 9-19) samt lite...
Svar
7
· Visningar
1 813
Senast: Siggan
·
Hästvård Hej! Min älskade 20-åriga halvblodsvalack har under den senaste tiden haft svårt att resa på sig efter att han legat/rullat sig i hagen...
2
Svar
23
· Visningar
6 600
Senast: Ace
·
Foder & Strö Jag har totalt hjärnsläpp och kan inte tänka hur jag ska dela upp grovfodret på bästa sätt under dagens givor :cautious...
Svar
7
· Visningar
970
Senast: Kiwifrukt
·
Hästvård Ska in och göra en hältutredning på klinik om 2 veckor (ingen synbar hälta utan mer diffusa symtom). Dom kommer ju säkert vilja se honom...
Svar
16
· Visningar
1 498
Hästvård Vad ger ni era åringar/ungponnyer i storlek b-c? Hur mycket grovfoder ger ni? Begränsar ni givan något med tanke på att de är ponnyer...
Svar
5
· Visningar
710
Senast: lil-sis
·
Hästvård Har fram tills i våras haft min unghäst på lösdrift, då ej klippt. Men står nu i kallstall där hästarna har samma täcke både dag och...
2
Svar
22
· Visningar
4 393
Senast: mackan
·
Foder & Strö Då jag missade att tinga grannens höparti med bra kvot (dock ej mineraler eller socker analyserat) står jag i läge att leta annat...
2
Svar
33
· Visningar
3 502
·
Hästvård Är det någon här inne som har erfarenhet av resistenta bakterier? Min ponny har ett operationssår där det uppstått resistenta bakterier...
Svar
6
· Visningar
951
Senast: Cornelia
·
Hästvård Lägger ut mina funderingar här. Min häst har fått känslig hud. Hon var skavkänslig i vintras men det hölls kontrollerat med bogskydd...
2 3
Svar
49
· Visningar
5 349
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Dags att beställa vaccinering till hästen. Kollade passet att de börja vara dags, första gången för oss. Men en närmare titt visar att...
2
Svar
21
· Visningar
1 694
Senast: fio
·
Foder & Strö Min häst behöver gå ner i vikt. Jag har sen en månad tillbaka haft honom på diet vilket gjort att han gått ner lite i vikt. Nu går dom i...
2
Svar
23
· Visningar
2 517
Senast: kryddelydd
·
Hästvård http://www.ladda-upp.se/bilder/xjyedafwfrnbxk/ http://www.ladda-upp.se/bilder/yvxkfvszgkxcrj/ Reagerade på detta mellanrum idag, hästen...
Svar
6
· Visningar
1 314
Senast: skuggi
·
Hästvård I början av augusti började min häst gå knackigt och kändes ofräsch. Hon vilade två veckor utan tydlig förbättring och vi åkte till...
Svar
10
· Visningar
2 346
Senast: Guldaskig
·
Hästvård Min häst har vad jag fattat det något som motsvarar karpaltunnelsyndrom i handled på människa i sitt ena framknä. Dessutom skada på...
Svar
11
· Visningar
1 432
Senast: Líf
·
Hästvård Hej! Hästen har pålagringar i bakknäna och i ett framknä ( sista knät ej kollat än ) sprutad flera gånger i bakknän , hovled , kotled...
Svar
8
· Visningar
2 113
Senast: mackan
·
Foder & Strö när jag räknar ut foderstaten får jag jämn och bra fördelning med MJ och smrp (behöver endast lägga till 1 dl krafft muskel). Däremot...
Svar
3
· Visningar
575
Senast: Elo
·
Hästvård Vi har en häst i stallet som beter sig mycket märkligt sedan ett par dagar. Det började i fredags då jag såg henne rulla sig och sen...
2
Svar
28
· Visningar
2 886
Senast: Magnum
·
Foder & Strö Jag bor en mil väster om Örebro och behöver få tips om vart man kan få tag på potatisprotein. Jag handlar hund, katt och hästmat på...
2
Svar
22
· Visningar
3 347
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025