Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Säg att man jämför 3 olika hästraser och vad de äter. Samtliga är jämförbara, typ promenadhästar, lika mycket utevistelse mm. Man fodrar...
Svar
9
· Visningar
1 039
Senast: Elo
·
Hästvård Jag undrar om ni har märkt positiva effekter av att ge era hästar gurkmeja? Hur mycket har ni i så fall gett och på vilket sätt gav det...
2
Svar
29
· Visningar
5 843
Senast: Speedway
·
Hästvård Har precis tagit hem en 6-årig valack som blev kastrerad i april. Skulle släppa ihop honom med två andra valacker, då rider han på båda...
Svar
3
· Visningar
1 330
Hästvård Hej! Jag är bara nyfiken. Finns det nån därute som kan förklara vad skorna på bild är bra för? Dom ser lite ut som en grövre variant av...
Svar
3
· Visningar
782
Senast: Lavinia
·
Hästvård Självklart är veterinär redan inkopplat i detta. Jag skulle behöva hjälp att tänka kring vad som är fel med min häst. För att...
Svar
3
· Visningar
1 183
Senast: dreampower
·
Foder & Strö Behöver ha era synspunkter på detta. :) Min häst får idag 10-12 kg hö/ 1 kg lusernmix/ vitaminpellets/ 3 nävar fullfoder (bara för att...
Svar
10
· Visningar
4 277
Senast: Lavinia
·
Hästvård Min häst börjar bli lite till åren och jag skulle vilja göra en hälsocheck på honom. Jag vet att det finns speciella seniorkontroller...
Svar
3
· Visningar
934
Senast: Vinur
·
Hästvård Har en fråga. Överallt läser man vad som är normal andningsfrekvens hos en häst. Men om den har mer, vad är då för mycket? Vad är...
Svar
4
· Visningar
644
Senast: macan
·
Hästvård förra veckan kom vi äntligen iväg till veterinären med min häst. Jag har länge misstänkt att det är något fel men så har det ena stunden...
Svar
5
· Visningar
3 159
Senast: Lindsen
·
Foder & Strö Ska hämta ett 6 månaders gammalt shettisföl om nån vecka. Har aldrig haft en så ung häst innan så skulle behöva lite tips. Det mest...
Svar
2
· Visningar
688
Senast: Madick
·
Foder & Strö Ligger i förskylning och har tråkigt. Funderar på ditten och datten då-:crazy: Har fått mina hösilage balar nu, är nyfiken på hur det...
2
Svar
21
· Visningar
3 710
Senast: lovehorses
·
Hästvård Är det så? Stod och tittade på en tjej som red på ett varmblod, ser ut som att hästen tar ett alldeles för kort steg bak så det ser ut...
2
Svar
26
· Visningar
2 702
Senast: Maria_81
·
Hästvård Min häst slog upp ett litet sår på sin ena bakkota förra veckan. Jag tvättade och la på tjärsalva, för att hålla flugor någorlunda...
Svar
5
· Visningar
1 087
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Söker någon hovslagare eller kunnig person som kan ha lite användbar information i detta ärende. Har ett kallblod som fick anmärkning av...
Svar
17
· Visningar
1 545
Senast: mily
·
Hästvård Vet inte vart jag ska lägga detta. tyckte inte det passade in nånstans. admin får flytta om dom vill jag är faktiskt lite ledsen nu...
2 3
Svar
44
· Visningar
10 795
Senast: kol
·
Foder & Strö Kan ni ge tips om något bra foder till föl som innehåller allt det viktiga för tillväxten? Vet att det är svårt utan en analys på...
Svar
15
· Visningar
1 230
Senast: Maléne
·
Hästvård Detta har säkert varit uppe i omgångar förr men tyckte det var intressant med en tråd om foderstater nu när det börjar närma sig...
2
Svar
20
· Visningar
1 636
Senast: Miedo
·
Hästvård Hejsan jag är medryttare på en isis ägaren har inte varit ute något hos honom så när jag kom dit upptäckte jag att han var svullen och...
2
Svar
23
· Visningar
2 377
Senast: Efwa
·
Hästvård hej! Min tjej har nu hostat och fnyst i en månad. Inget regelrätt snor, ingen feber. Hon hostar enstaka gånger vid ansträngning, men...
Svar
4
· Visningar
914
Senast: Boj
·
Hästvård Vår häst har nästan inga strålar kvar på framhovarna. På nåt sätt tillbakabildade. Luktar apa också. Strålröta kanske, men då försvinner...
2
Svar
23
· Visningar
5 506
Senast: skiesabove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar