Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Någon som har erfarenhet av detta? Enl. fler av landets bästa veterinärer på området är det en stor risk att hästen inte håller för...
Svar
11
· Visningar
3 625
Senast: Fiorano
·
Foder & Strö Måste man tillsätta järn i foderstaten eller räcker det att koppar/zink/mangan kvoten stämmer? Vet att kvoten ska vara 1:3:3:3 men blir...
Svar
0
· Visningar
729
Senast: Glimm
·
Foder & Strö Behöver lite hjälp. Idag fodrar jag min häst med krafft groov 150, 3kg om dagen. Hästen är 5år, fullblod som promenadrids + lite till...
Svar
7
· Visningar
1 445
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö Jag är ute efter att kunna tillgodogöra mig av så många av linfröets olika fördelar som möjligt till ponnyn som har känslig mage och...
Svar
10
· Visningar
924
Senast: spaderÄss
·
Hästvård Någon som vet om det är samma lilla staplesborttagare som man tar bort staples på papper som det är på djur? Eller kan man få bort dem...
Svar
14
· Visningar
1 753
Senast: papillon
·
Hästvård Jag har hittat en helt underbar ponny som verkligen skulle passa oss helt perfekt. Snäll, trygg, pigg, väluppfostrad, perfekt höjd...
Svar
19
· Visningar
1 750
Hästvård Hade ute en sadelprovare för ett tag sedan som konstaterade att min sadel är för smal, lite för lång samt att sittpunkten är lite för...
Svar
7
· Visningar
1 313
Senast: Meggan
·
Hästvård Jag har ett litet fullblod med tunn päls med långa strån här och var. Vilken klippmaskin rekommenderar ni? Det är helklippning, ben och...
Svar
4
· Visningar
2 156
Senast: Luzzan
·
Foder & Strö Vilka vitaminer behöver man tillsätta till foderstaten egentligen? Fått analys av höbonden med de viktigaste näringsvärdena på mineraler...
Svar
2
· Visningar
643
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Min häst är otroligt smal, 3 år och rids bara nån gång i veckan. Går just nu på bete men han tar sig inte ändå därför måste jag börja o...
Svar
4
· Visningar
1 014
Senast: ameo
·
Hästvård Jag har fått hem min gamla halvblodsvallack +20år från fodervärd nyligen. I samband med att han lånades ut pensionerades han. Alltså...
2
Svar
22
· Visningar
2 643
Senast: Billy
·
Hästvård Hej! Finns det någon som har erfarenhet när det gäller bockhov? Vår hovslagare var ute hos oss igår och sa att vår häst hade för höga...
Svar
6
· Visningar
1 218
Senast: Tyrsson33
·
Hästvård Vet inte riktigt vad jag ska hitta på med min ponny och tänkte att jag kanske kunde få något bra tips utav er. Min ponny har fått...
2
Svar
34
· Visningar
3 332
Hästvård Någon som är villig att spekulera i vad som orsakat detta och om det kan bli följdreaktioner? Har diskuterat med hovslagaren och vi är...
2
Svar
26
· Visningar
2 630
Senast: MonteRose
·
Hästvård Någon som kan ge mig tips om bra kylslang, som inte har kopplingar som läcker mm. Att kyla med slang, säger min vet är det mest...
2
Svar
20
· Visningar
1 811
Senast: mimus
·
Hästvård Tidigare har jag inhandlat dunkar på Granngården men nu har de inte det kvar i sortimentet. Finns det att få tag på någonstans?
Svar
2
· Visningar
1 618
Senast: Corax
·
Foder & Strö Jag har funderingar kring hur jag ska få i mina hästar mineraler på ett bra sätt. Jag vill inte ha någon diskussion kring att analysera...
2
Svar
22
· Visningar
1 710
Hästvård Hej! Jag undrar vad det kostar ungefär att kolla hästens tänder på klinik?
Svar
10
· Visningar
1 125
Senast: animalasia
·
Hästvård Sedan jag fick reda på att styngflugans larver lever i hästen mun har detta fastnat i mitt huvud. Det är ju så äckligt att jag håller på...
Svar
3
· Visningar
993
Senast: Efwa
·
Hästvård Min häst har 800 epg(?) lilla blodmasken och jag har fått avmaskningsmedel utskrivet men nu till den klämmande skon... Stallet har bara...
Svar
7
· Visningar
3 885
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama