Vill ha en tjockare svans!!

Tack alla som försöker hjälpa till med mina osynliga bilder!
Jag ska göra fler försök att få till det. Har inte fb, men ska titta på det senare alternativet. Återkommer...

Tack så länge! :D

Bra tråd. Sluta att slita sönder svansarna. Borsta när de ska vara extra fina. Min märr har en skruvlocksvans utan dess like. Om jag ska borsta så krävs tvätt, balsam o glansspray samt att man börjar borsta ut i topparna.

Jag kan i alla fall se dem nu. Dock hamnade tre på sniskan. Nåväl, man kan inte få allt. ;)

Två bilder är före Kiselgur, och två bilder är efter. Gissa vilka... :D

Om ni andra också kan se dem, så vill jag återigen tacka för hjälpen! :)

b203095.jpg

b203144.jpg

b203146.jpg

b203147.jpg

Bilderna blir vad jag förstår felvridna pga om mobilen vrids o vänds när bilden tas. Hor man roterar dem rätt har jag ingen aning om.

mvh

Inte jag heller. Men stort tack i alla fall. De som vill se får vrida på huvudet.

Skulle vara intressant att höra ifall skeptikerna kan se någon skillnad, eller om det fortfarande bara är jag som inbillar mig... ;)

Jag kan i alla fall se dem nu. Dock hamnade tre på sniskan. Nåväl, man kan inte få allt. ;)

Två bilder är före Kiselgur, och två bilder är efter. Gissa vilka... :D

Om ni andra också kan se dem, så vill jag återigen tacka för hjälpen! :)

Det jag ser på bilderna är att på "före" bilderna har hästen kliat av sig man och svans och på "efter" bilderna har taglet vuxit ut. Det hade hänt oavsett kiselgur eller inte.

Visst har knabbisarna ofta dålig behåring, javisst. Han såg så där eländig ut i 12 år, oavsett årstid, ingen eksem, bara ingen hårväxt. Helt plötsligt började taglet att växa. Som av en händelse just efter att jag började med kiselgur. Det är ju det som är så märkligt. Dessutom har han kliat svansen en del i sommar, men han har mer tagel nu än vad han har haft i hela sitt liv. Den sista svansbilden är tagen i augusti. Manen har han aldrig skrubbat av.
Det är ju skillnaden i hårväxt som är intressant, inte hur mycket eller lite han hade från början. :)

Det som jag blev rekommenderad av min veterinär var Horsol, mitt sto kliade inte sig, men med åldershöst så har mannen vid manken blivit tunn. För mig så fungerade det jättebra och är väldigt nöjd med resultatet. Preparatet går att köpa receptfritt på apoteket.

om det är så att hon kliar bort svansen får man ju reda ut orsaken och behandla. Om inte så är mitt bästa tips att låta bli svansen. Har också en med ganska tunn svans och med regelbunden borstning är uttunningen ett faktum. Plocka bort skräp med fingrarna och tvätta den om den är lerig men borsta så sällan du kan och i så fall bara när den är helt ren och torr och med pälsglans (utan silicon) i.

Visst har knabbisarna ofta dålig behåring, javisst. Han såg så där eländig ut i 12 år, oavsett årstid, ingen eksem, bara ingen hårväxt. Helt plötsligt började taglet att växa. Som av en händelse just efter att jag började med kiselgur. Det är ju det som är så märkligt. Dessutom har han kliat svansen en del i sommar, men han har mer tagel nu än vad han har haft i hela sitt liv. Den sista svansbilden är tagen i augusti. Manen har han aldrig skrubbat av.
Det är ju skillnaden i hårväxt som är intressant, inte hur mycket eller lite han hade från början. :)
Fast jo, nåt slags eksem har hästen defintivt haft. Sen om det beror på dålig mat eller knott är ju en annan femma. Du sa att den kliade sig i sommar också i svansen, tyder ju då på knott men att du sköter om den bättre än tidigare ägare. Prova PROB schampo i både man o svans, om inget annat så blir de väldigt rena av det och dessutom håller sig knotten undan. Sen är det ju så att alla är individer och svarar olika på behandlingar men kliar sig i man o svans ska ingen häst behöva göra mer än nödvändigt i dagsläget när vi har så bra behandlingar och framförallt täcken.

Liknande trådar

Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 204
Senast: Thaliaste
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
20
· Visningar
2 124
Senast: QueenLilith
·
Hundträning (OBS! Långt inlägg) Hej! Jag har en border collie tik på över 1 år som jag har fått lite problem med i vallningen, annan träning och...
2 3
Svar
50
· Visningar
3 805
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 205
Senast: LiviaFilippa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Ratsit
  • Vad gör vi? Del CCV
  • Kallbad