Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej hittade inget om det här så startar en ny tråd. Min häst halkade förra sommaren och drog troligtvis av ett led band i bogen. Var på...
Svar
3
· Visningar
812
Senast: Jate Volim
·
Hästvård Tänkte höra mig för lite om erfarenheter kring shivering på häst. Tycker det är svårt att hitta vetenskapliga artiklar på ämnet. Det jag...
Svar
3
· Visningar
2 376
Senast: Anyo
·
Hästvård Ni som har stora och tunga hästar (stora halvblod, kallblod etc) som har varit skodda tidigare och inte har världens bästa hovkvalitet...
2
Svar
22
· Visningar
3 441
Senast: skiesabove
·
Hästvård Nu ser det ut som så att vi kommer hämta hem ett sto på 17 år, det är av en vän som känner att hen ej har tid, erfarenhet och ekonomi...
Svar
4
· Visningar
1 986
Senast: NotlikeI
·
Hästvård Heej på er tänkte kolla med er hur länge era hästar har fått stått min medryttarhäst har/hade en super liten (den märktes knappt) skada...
Svar
8
· Visningar
1 963
Senast: Korven
·
Foder & Strö har en hage som vilat sen i vintras och då det är väldigt ner betat i övriga hagar så ska denna nu tas i bruk, men det är klöver i den...
Svar
15
· Visningar
1 499
Senast: Buck
·
Hästvård Hej! Min häst har fått i sig alsikeklöver (nu är hon flyttad och går i en hage utan) och hon har fått utslag på ben, mule och strax...
Svar
4
· Visningar
2 143
·
Hästvård Hej! Jag funderar på att ta hem ett föl, uppfödaren vill då att han flyttar vid 6 månaders ålder. Har endast ston hemma därför undrar...
2
Svar
20
· Visningar
5 774
Hästvård Min häst har så länge jag haft honom haft ärr i hasleden. Dagen vi hämtade hem honom och skulle släppte ut bland de andra hästarna fick...
Svar
9
· Visningar
895
·
Hästvård Min häst har varit sjuk i sex veckor, stått boxad hela denna tid och tappat uppskattningsvis 75 kg underhudsfett och muskler. Vet har...
Svar
2
· Visningar
930
Hästvård Är det någon som vet om den försäkringen enbart gäller buköppning eller om den täcker skador när inte den vanliga försäkringen räcket...
2
Svar
20
· Visningar
2 243
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Hej! Är nyfiken på hur mycket en minishettis äter, kanske 80-90cm :) Vad äter era, hur mycket och hur mycket väger den? :D
Svar
11
· Visningar
3 240
Foder & Strö Har fått upp ögonen för "foderindustrin" och insett hur vissa kraftfoder är uppbyggda....:crazy: Har aldrig sett några officiella värden...
2 3
Svar
47
· Visningar
11 732
Senast: Centaur
·
Hästvård någon som vet om ullared har TIB pälsglans? eller har ni något tips på någon bättre pälsglans?
Svar
7
· Visningar
620
Senast: tabac
·
Hästvård Vad säger forumet om hoven? Unghäst inte hanterad tillräckligt för att hovslagaren ska kunna verka. Är det så illa att vi får ta hit...
2
Svar
38
· Visningar
4 499
Senast: Mia_R
·
Hästvård Har någon erfarenhet? Vad är det?
2
Svar
25
· Visningar
3 075
Senast: Amha
·
Hästvård Hej! I helgen flyttade jag tillfälligt hem mitt sto och hennes två hagkompisar och parkerade dom i stallets sommarhage. Morgonen efter...
Svar
5
· Visningar
1 320
Senast: Lavinia
·
Hästvård Nu har det ju hänt igen och jag blir lite fundersam på varför det ändå händer så ofta som det gör. Jag vet att det oftast handlar om...
2
Svar
31
· Visningar
3 173
Senast: ainasoja
·
Hästvård Till att börja med veterinär är tillkallad. Just nu känns det som hela min värld rasar. Det händer lite mer än jag vill just nu på...
2 3
Svar
42
· Visningar
9 748
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Alltså jag blir galen! Vi har lite mer än 4 hektar som vi ännu inte kunnat göra något åt på grund av detta väder! Det regnar, regnar...
Svar
18
· Visningar
2 565
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama