Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Min häst stod uppbunden när hennes huvud sjönk, hon gick ner på knä och föll på sidan. Hon var medvetslös i ca fem minuter. Ögonen helt...
2 3
Svar
47
· Visningar
8 248
Senast: Monimaker
·
Foder & Strö Hej, årets analys för oss: per kg foder/ per kg torrsubstans Torrsubstans 77% /100 Råprotein 83 / 108 Smältbart...
Svar
2
· Visningar
953
Senast: Korven
·
Hästvård Var och besökte min kära häst på sitt sommarbete idag och såg denna lilla "knölen" hänga ner vid vänstersidan av bringan. Det är inte...
Svar
4
· Visningar
894
Senast: Siggan
·
Hästvård Hej! Är spekulant på ett 9 årigt halvblod som fått en cysta bort opererad i höger bakknä när han var 4 år. Enligt ägaren visar han inga...
Svar
6
· Visningar
1 398
Senast: Sanneria
·
Hästvård måste fråga hur många som har koll på om dom har det i hagen? Ni med hästar som fått solbränna på mulen, kan det vara reaktion på...
2
Svar
20
· Visningar
2 094
Senast: Kirie
·
Hästvård Jag var ute hos en bekants häst idag, anläggning med ca 40 hästar. När jag kom vid typ 10-snåret var det en lång lista på tavlan med...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 286
Senast: Grazing
·
Foder & Strö Sitter och tittar på en aktiveringsboll som man fyller med hö. Har någon provat? Kan hästen äta "tomt" i den? Kommer alla blad och...
Svar
4
· Visningar
7 041
Senast: Efwa
·
Hästvård Inte min häst men fick en frågan om vad det kunde vara, tänkte först ngn stor elakt insekt men blev fundersam över de hårlösa partierna...
Svar
1
· Visningar
1 235
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Brukar man göra det? Min häst var bremsad, men hon reagerade definitvt ändå.
2 3
Svar
49
· Visningar
3 802
Senast: Pudlan
·
Hästvård Jag skulle gärna höra andras åsikter och erfarenheter om det som står i rubriken. Hästen min är, enligt uppfödaren, född med olika...
Svar
14
· Visningar
2 613
Senast: tuaphua
·
Hästvård Vill bara kolla om jag uppfattat det korrekt, då jag visste att det drar ihop sig för vaccination för min häst. Jag var med att det var...
Svar
2
· Visningar
709
Foder & Strö Hej! Har några frågor till er som har hästarna på dag- bete. 1. Hur många timmar går de? 2.Vilken typ av hästar? 3.Hurdan sorts hage...
Svar
11
· Visningar
1 049
Senast: Lindon
·
Hästvård Någon som kan ha en idé om hur man går vidare? Följande har hänt: en treåring med bra hoppstam som var jättepigg som fölunge men som vid...
Svar
0
· Visningar
690
Senast: Summerwind
·
Hästvård Undrar om det är någon som har erfarenheter/kunskaper vad det gäller hästar (och/eller ponnys) med vanvårdade hovar. Vad kan det ha gett...
Svar
11
· Visningar
1 393
Senast: Krokus
·
Hästvård varje dag som jag kommer till min ena ponny så rinner det ur hennes ögon,det är inte tjockt utan som vatten ungefär och är genomskinligt...
Svar
9
· Visningar
931
Senast: lil-sis
·
Hästvård Igår morse föddes ett shetlandsföl, hingst. Vi hittade lite fölbajs i form av mörka kulor i hagen. Igår var de i hagen under dagen medan...
Svar
4
· Visningar
4 015
Senast: lundsbo
·
Hästvård Hur gör ni när hästen får sin semester? Ställer ni av hästen helt i x antal veckor eller tar ni någon lugn runda ibland? Hur länge...
2 3
Svar
47
· Visningar
4 563
Senast: Rouise
·
Hästvård Grrrr........... hatar dessa små flygande kräk. Och det är inte lätt att hitta något som hjälper. Det enda jag har haft ett ok resultat...
Svar
19
· Visningar
1 684
Senast: Siggan
·
Hästvård Vad är det, hur används det, vad kostar det? Tacksam för svar! //Hanna
2
Svar
26
· Visningar
18 085
Senast: Mustang
·
Hästvård Hej, har länge undrat om det går/ går lika bra att duscha hästen med människoschampo?, eller är det dåligt på något vis?/ från en som ej...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 437
Senast: kryddelydd
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar