när öppna hösilagebalarna och en fråga till

Det värsta jag upplevd är nog en foderrådgivare som sa att man kunde mycket väl fodra hästar med balar som man hittade vitt mögel på. Det vita möglet var nämligen inte farligt för hästarna, det var endast grönt eller svart mögel som man skulle se upp för..... :confused: :crazy:
Det har jag också hört. Vitt mögel går bra att ge även om halva balen är vitprickig :banghead:

Nu har jag valt att dela upp foder givorna lite, får
1 kg ca kl 06.00
2 kg ca 9.30
1 kg ca 15.00 sonen ger när han kommer hem från skolan.:)
3 kg ca 20.00
De blir lite mera utspritt över dagen.

Hösilge balarna står oöppnade och kommer att göra det ett tag till. Fick riktigt sommar nu igen.:up:

Liknande trådar

Foder & Strö Vi har hittills alltid fodrat med småbalshö men vi fick in mindre än vanligt i år och kommer troligen behöva komplettera med hösilage...
2
Svar
21
· Visningar
3 041
Foder & Strö hej! Jag skulle vilja ha lite tips på foder till min äldsta herre. Som rubriken lyder är han 34 år och har alltid varit precis...
Svar
10
· Visningar
1 361
Senast: Blubbis
·
Foder & Strö Har alltid fodrat med hö,så jag har noll koll på hösilage osv. Nu vet jag inte ts på detta just nu,men går kanske att ta reda på. Jag...
2
Svar
33
· Visningar
10 429
Senast: lanzo
·
Foder & Strö Min häst skulle ioförsig kunna äta tills han dog bokstavligt talat om han fick äta bara hö. Men nu är det så att han är extremt lättfödd...
2
Svar
29
· Visningar
3 403
Senast: Nominous
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar