Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej, har länge undrat om det går/ går lika bra att duscha hästen med människoschampo?, eller är det dåligt på något vis?/ från en som ej...
2 3
Svar
52
· Visningar
9 437
Senast: kryddelydd
·
  • Låst
Hästvård Jag förstår att det finns massor att läsa, men jag har inte riktigt intresse och tid för att sätta mig in i det på något djupare plan...
4 5 6
Svar
102
· Visningar
8 836
Senast: Boj
·
Hästvård Hej. Har en misstanke om att min häst kan ha cystor i bakknäna. Han är halt 1-2 grader båda fram och båda bak. Ska in till klinik på...
Svar
10
· Visningar
7 112
Senast: Shaggy
·
Hästvård Nån med erfarenhet av att ge hästen penicillinsprutor? Man ska ju dra tillbaka sprutan något när man satt in nålen, (och även när man...
Svar
7
· Visningar
732
Senast: MarieRosen
·
  • Låst
Hästvård Jag ska åka bort en helg och har en kvarkasjuk häst.. Han har över 10 bölder/hål i ansiktet som ska sköljas med koksaltlösning minst två...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
5 296
Senast: Boj
·
Hästvård Hejsan! Idag märkte jag att min häst har fått något på bakbenet, tvättade av för att se om det försvann osv. Hon är inte svullen eller...
Svar
3
· Visningar
987
Hästvård Hej! Jag köpte en 12 årig halvblodsvalack den sista april. Han var nyskodd när jag fick hem honom och efter bara en vecka tappade han...
Svar
7
· Visningar
870
Senast: Toxid
·
Hästvård Ändrade planer och hovis kommer om bara nån timme - jag behöver veta rätt omgående hur jag vill göra. En av ponnyerna fick fång för ca...
Svar
7
· Visningar
1 457
Senast: Grazing
·
Hästvård Hej på er!! Jag är inte duktig på att räkna på foderstater men har fått hjälp att fixa foderstat till min häst. Han är ett fullblod på...
2
Svar
28
· Visningar
9 364
Senast: Linnpan
·
Hästvård En av mina hästar skadades för ett antal år sedan och har sedan dess haft lite problem med gallor på bakkotorna/kotleden. Det är något...
Svar
1
· Visningar
679
Senast: EmmaN
·
Hästvård Min dam trampade fel under galoppen och av det blev det en halt häst. Så det var bara att gå de 5 km hem, bra träning för mig dock...
Svar
3
· Visningar
899
Senast: Magnum
·
Foder & Strö Min 5-åring går på bete (skogshage och ganska magert) behöver lite extra för att hålla sig fin. Får idag 1 kg grönpellets 0.5 kg...
Svar
2
· Visningar
747
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Hörde detta idag, att ljusa/vitare hovar skulle vara känsligare för div. åkommor som sprickor, hålväggar m.m. just för att de var vita...
Svar
6
· Visningar
1 559
Senast: skuggi
·
Hästvård Min häst diagnostiserades i april med kissing spines, en mild form som vet. sa att hon kunde leva med om hon reds och tränades korrekt...
Svar
2
· Visningar
1 012
Senast: Marita73
·
Hästvård Jag fick höra av en vän nyligt att "ni islandshästfolk" kör mycket hårdare(mer trav/tölt/galopp) på hårda underlag än "andra". Det fick...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
8 683
Senast: Yrja
·
Foder & Strö Jahapp, nu har vi hållt på i flera dagar. Slog, vände, vände, vände, och strängade nu ikväll. Samma veva som vi har strängat färdigt ena...
Svar
4
· Visningar
3 946
Hästvård Jag har gjort bort mig riktigt ordentligt när det kommer till hovslagare. Sedan min perfekta hovis slutade sko i slutet av förra året...
2
Svar
37
· Visningar
4 414
Senast: Alexandra_W
·
Hästvård Har en 26 åring som nu senaste vinter, hur vi än försökte, inte blev till något. Han var undernärd (inte smal), bukig, glanslös, hålögd...
Svar
12
· Visningar
3 502
Senast: Ridinglady
·
F
Hästvård Min shetland/russ valack fick fång här nu i februari och i förra veckan så fick jag ett tips från en vän till mig. Hennes fjording...
Svar
19
· Visningar
3 659
Senast: Centaur
·
Hästvård När jag fick hem hästen som ettåring hade han blåmärken från kronranden hela vägen ner på alla fyra hovar (har för mig att framhovarna...
2
Svar
25
· Visningar
5 798
Senast: skuggi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar