Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Igår kväll vid 16.30 tiden ringde en stallkompis, som skulle passa min häst för en gångs skull. Jag är annars i stallet veckans alla...
Svar
9
· Visningar
5 105
Senast: Siggan
·
Hästvård Nån som testat? Har en lite sprattlig häst och tänker att lite lätt nedlugnande prepp kan vara bra innan man hunnit miljöträna fröken...
Svar
11
· Visningar
2 339
Foder & Strö Jag har när jag köpt hö till min insulinresistenta häst, fokuserat på mängden socker och aldrig reflekterat över att mängden protein...
Svar
13
· Visningar
2 121
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Veterinären har varit här. Mitt sto har fått en pinne in bredvid juvret. Hon var lugn och verkade inte ha ont men gick såklart lite mer...
Svar
13
· Visningar
1 915
Hästvård Var med om något läskigt igår. Min gamle pålle (23 år) skulle få tänderna kollade. Vet ville ge lite lugnande för att han skulle stå...
Svar
10
· Visningar
3 052
Foder & Strö Behöver lite råd från er foderkunniga. Är ev intresserad av att köpa ett fjolårshö, är osäker på värdena dock. Hö på 85 % ts, 8 i kvot...
Svar
3
· Visningar
789
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 817
Senast: Zamira
·
Hästvård Jag och min sambo drömmer om att ha två ponnyer hemma. Vi har möjlighet att arrendera flera hektar mark precis intill vårt torp MEN...
Svar
8
· Visningar
1 341
Senast: lil-sis
·
Hästvård OM hästen har senskada är det möjligt att svullnaden försvinner efter två dagar då? Har gått från svullen runt benet och lite bak på...
Svar
7
· Visningar
1 075
Senast: viadukt
·
Hästvård Jag hyr ett bete som jag har ansvar för och ser till att det kommer hästar dit, sköter betalning osv. Det står idag två halvblod med...
2
Svar
23
· Visningar
2 199
Senast: prallan
·
Hästvård Vi fick väldigt oväntat ett litet shetlandsföl idag, några veckor för tidigt och inga tecken på att det var på gång än. Det har...
Svar
0
· Visningar
683
Senast: Suspiria
·
Foder & Strö Såg att bl.a. Krafft hade något tillskott speciellt för hovarna. Har även sett liknande hos några andra märken. Herr Hästs hovkvalité...
2
Svar
22
· Visningar
3 671
Senast: lil-sis
·
Foder & Strö Nya fröken köptes i februari. Var då inte så bra i hullet. Själva hullet var i lägre delen av normalhull, man kunde se revbenen i vissa...
2
Svar
35
· Visningar
3 782
Hästvård någon som har erfarenhet av gallor i hasled? Mitt sto har under 2,5 -3 år allt oftare fått gallor i haslederna, hur kommer de sig? Efter...
Svar
1
· Visningar
432
Foder & Strö Ni som ger hippolyts super condition , när ger ni detta ? Varje dag ? Innan tävling/träning ? Märker ni någon skillnad ?
Svar
0
· Visningar
492
Senast: Anyo
·
Hästvård Satt och funderade på det fenomenet nyss, nu när det avmaskningstider och allt. Herr Häst har alltid haft max 100 i *vad det nu är för...
Svar
13
· Visningar
1 240
Senast: mackan
·
Foder & Strö I höst blir till fri tillgång på grovfoder som gäller då både min unghäst och hagkompisen magrat av ganska bra i våras trots mycket hö...
Svar
17
· Visningar
2 437
Senast: ainasoja
·
A
Hästvård Det här hittade jag bland reklamen igår: MOSQUITO MAGNET Sverigelansering av en unik produkt som fångar och utrotar mygg och KNOTT...
Svar
13
· Visningar
5 265
Senast: thessie
·
Hästvård Vår häst har dålig hovar speciellt sulorna är mycket tunna. Vi i har prövat diverse hovförbättringsmedel och det enda som gav resultat...
Svar
2
· Visningar
943
Senast: Hokahult
·
Hästvård Jag har efter ett fasligt letande hittat ett helt fantastisk häst. Veterinärbesiktning och röntgen. Mjuk, fin, inga reaktioner på...
2 3
Svar
40
· Visningar
5 548
Senast: Nalasmatte
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar