Filmtråd hältor

Nej :( kollade idag och då var det såhär. Hon är ju mindre halt än hon varit under de här veckorna, men mer halt idag än på kliniken förra veckan (där hon var lite spänd -och då försvann det, men hon var tydligt halt kvällen innan). Jag blir så trött... Och tror nästan inte på att det bara var hovbölden utan jag tror det var "tur" att det råkade sitta en liten böld där. Och det var ju på höger.
Så tråkigt! Hoppas verkligen de hittar felet för det känns ju som att det är något annat. :(

Nej :( kollade idag och då var det såhär. Hon är ju mindre halt än hon varit under de här veckorna, men mer halt idag än på kliniken förra veckan (där hon var lite spänd -och då försvann det, men hon var tydligt halt kvällen innan). Jag blir så trött... Och tror nästan inte på att det bara var hovbölden utan jag tror det var "tur" att det råkade sitta en liten böld där. Och det var ju på höger.

Usch vad tråkigt att hon inte har blivit bättre!! Jag tycker dock att det fortfarande ser ut att vara höger fram. I vänster varv tycker jag det är jätte tydligt att hon inte vill ta ut steget på det benet. Karvade dom mycket i hoven?

Min förra hade ju mycket problem med sina hovar bla hovbölder och han blev inte ohalt på en vecka efter att bölden kommit fram. Hade en jätte kul sommar med fyra hovbölder efter varandra.... Fördelat på tre hovar.. När en blev bra så fick han på nästa hov osv för att sista gången blossa upp på den hoven där han hade den första.. :banghead:
Tror han var riddare ungefär i oktober och det hade börjat strax efter midsommar.:meh:

Usch vad tråkigt att hon inte har blivit bättre!! Jag tycker dock att det fortfarande ser ut att vara höger fram. I vänster varv tycker jag det är jätte tydligt att hon inte vill ta ut steget på det benet. Karvade dom mycket i hoven?

Min förra hade ju mycket problem med sina hovar bla hovbölder och han blev inte ohalt på en vecka efter att bölden kommit fram. Hade en jätte kul sommar med fyra hovbölder efter varandra.... Fördelat på tre hovar.. När en blev bra så fick han på nästa hov osv för att sista gången blossa upp på den hoven där han hade den första.. :banghead:
Tror han var riddare ungefär i oktober och det hade börjat strax efter midsommar.:meh:

Nej det karvades inte mycket alls, bölden var liten då den hade självdränerat (den gav inte ens värme eller puls). Hålet är 1x1,5cm och ute i kanten.
Jag hade en häst som hade 1-2 hovbölder i månaden i ett halvår :crazy: det var helt sjukt...
Vi får se, jag ska ringa veterinären imorgon och se vad de säger. Får ta ut någon som får komma och spola igen.

Jag tycker hon är halt på höger fram .

Hon såg faktiskt något bättre ut idag än igår, fortfarande halt men bättre.. Detta trots att hon slitit sin fina "stövel" i stycken :meh: När jag kom ut till stallet vid lunch såg jag att det var nåt som pågick i hagen, då varvade hon mellan att ruska den i munnen och stampa ner den i gruset. Den höll en vecka iallafall, men efter idag var den utom räddning. :down:

Jaha då var det dags igen.. han håller intervallen på 7-8v.
Har fungerat och varit fin tills igår..
Såhär ser det ut idag vid en snabb koll på morgonen

Puttar lite på den här tråden...

Hur har det gått för er?

Han började krångla när vi åkte transport och slog halt sönder hela släpet, och fick sår på benen i hagen. Fick ny tid på kliniken och vi röntgade ryggen och han hade kissing spines. Men det förklarade ju inte att han plötsligt fick panik av att åka transport. Så vi röntga halsen också samt gjorde ultraljud. Och hittade en förträngning i halskotpelaren. Några dagar senare kom veterinären ut till stallet och gjorde neurologisk undersökning och han ramlade nästan omkull när hon drog lite i svansen åt sidan..

Så han hade alltså en återkommande hälta + kissing spines + förträngning i halskotpelaren.

Han finns nu på dom evigt gröna ängarna..
Jag hann ha honom i knappt ett år men jag älskade honom och han lärde mig massor. Snällaste hästen jag har träffat

Han började krångla när vi åkte transport och slog halt sönder hela släpet, och fick sår på benen i hagen. Fick ny tid på kliniken och vi röntgade ryggen och han hade kissing spines. Men det förklarade ju inte att han plötsligt fick panik av att åka transport. Så vi röntga halsen också samt gjorde ultraljud. Och hittade en förträngning i halskotpelaren. Några dagar senare kom veterinären ut till stallet och gjorde neurologisk undersökning och han ramlade nästan omkull när hon drog lite i svansen åt sidan..

Så han hade alltså en återkommande hälta + kissing spines + förträngning i halskotpelaren.

Han finns nu på dom evigt gröna ängarna..
Jag hann ha honom i knappt ett år men jag älskade honom och han lärde mig massor. Snällaste hästen jag har träffat
Åh så tråkigt!
Jag beklagar verkligen!

Liknande trådar

Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
7 353
Senast: IngelaH
·
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 362
Senast: mackan
·
Hundavel & Ras Finns många sådana trådar men tänkte starta en egen då tankar virvlar runt i huvudet. Jag vill leva med hund och känner att jag skulle...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
6 185
Senast: Raderad medlem 94602
·
Kropp & Själ Det här är en sjukt svår tråd för mig att skapa, men jag känner att jag måste få hjälp och kan inte riktigt med att vända mig till mina...
Svar
0
· Visningar
597

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka