Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag ska flytta min unghäst till nytt stall. Där hon står idag har väldigt höga halter av lilla blodmask och vi väntar på odlingssvar på...
Svar
8
· Visningar
984
Senast: mumin
·
Hästvård VAR kan man hitta vulcanskydd till häst??? Bland annat paddar, allt som finns till hästar!
2
Svar
22
· Visningar
5 729
Senast: FiaLottaR
·
Hästvård Första våren o sommaren med vårt sto... Hon brunstade ganska kraftigt i feb/mars... O sedan någon brunst till.Var även jobbig o...
Svar
0
· Visningar
1 292
Senast: Leeelot
·
Foder & Strö Behöver ett krafftfoder för att få upp hullet på min tunna häst, men tycker att många krafftfoder innehåller icke önskvärda råvaror som...
2 3
Svar
40
· Visningar
3 685
Senast: MissFideli
·
Hästvård Min häst beter sig konstigt och jag funderar på att göra en veterinärutredning. Men hur hittar man rätt veterinär för ändamålet? Hästen...
Svar
15
· Visningar
1 961
Senast: kem
·
Hästvård Någon som har koll på om det är karens på B-vitamin ? Flytande ? För att starta inom travet. Hittar inget på dunken eller på karens...
Svar
3
· Visningar
1 084
Senast: ameo
·
Hästvård Jag står med en kvarkasjuk häst som har fått ordentligt med varansamlingar i ansiktet som nu har spruckit. Jag söker egentligen bara...
Svar
6
· Visningar
914
Senast: Masse
·
Hästvård Hej Min häst hade förra sommaren fått en knöl på benet som sedan efter sommaren försvann. Nu har knölen kommit tillbaks och är hård och...
2
Svar
21
· Visningar
12 015
Senast: fourlegs
·
Hästvård Igår kväll vid 16.30 tiden ringde en stallkompis, som skulle passa min häst för en gångs skull. Jag är annars i stallet veckans alla...
Svar
9
· Visningar
5 157
Senast: Siggan
·
Hästvård Nån som testat? Har en lite sprattlig häst och tänker att lite lätt nedlugnande prepp kan vara bra innan man hunnit miljöträna fröken...
Svar
11
· Visningar
2 355
Foder & Strö Jag har när jag köpt hö till min insulinresistenta häst, fokuserat på mängden socker och aldrig reflekterat över att mängden protein...
Svar
13
· Visningar
2 126
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Veterinären har varit här. Mitt sto har fått en pinne in bredvid juvret. Hon var lugn och verkade inte ha ont men gick såklart lite mer...
Svar
13
· Visningar
1 917
Hästvård Var med om något läskigt igår. Min gamle pålle (23 år) skulle få tänderna kollade. Vet ville ge lite lugnande för att han skulle stå...
Svar
10
· Visningar
3 078
Foder & Strö Behöver lite råd från er foderkunniga. Är ev intresserad av att köpa ett fjolårshö, är osäker på värdena dock. Hö på 85 % ts, 8 i kvot...
Svar
3
· Visningar
793
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 819
Senast: Zamira
·
Hästvård Jag och min sambo drömmer om att ha två ponnyer hemma. Vi har möjlighet att arrendera flera hektar mark precis intill vårt torp MEN...
Svar
8
· Visningar
1 344
Senast: lil-sis
·
Hästvård OM hästen har senskada är det möjligt att svullnaden försvinner efter två dagar då? Har gått från svullen runt benet och lite bak på...
Svar
7
· Visningar
1 076
Senast: viadukt
·
Hästvård Jag hyr ett bete som jag har ansvar för och ser till att det kommer hästar dit, sköter betalning osv. Det står idag två halvblod med...
2
Svar
23
· Visningar
2 204
Senast: prallan
·
Hästvård Vi fick väldigt oväntat ett litet shetlandsföl idag, några veckor för tidigt och inga tecken på att det var på gång än. Det har...
Svar
0
· Visningar
684
Senast: Suspiria
·
Foder & Strö Såg att bl.a. Krafft hade något tillskott speciellt för hovarna. Har även sett liknande hos några andra märken. Herr Hästs hovkvalité...
2
Svar
22
· Visningar
3 681
Senast: lil-sis
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Retrievertråden
  • Stor enkel hundras med lagom driv