Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård hejsan min medryttarhäst (isis) har troligen fått en kotledsinflammation och har gått på metacam nu i 10 dagar har ni någon aning om när...
Svar
12
· Visningar
2 254
Senast: sthu
·
Foder & Strö Har tagit blodprov på min häst som visade sig ha rätt mkt zinkbrist och något lågt selenvärde. Trodde att även koppar skulle vara lågt...
Svar
13
· Visningar
6 608
Senast: Skolli
·
Hästvård Kan någon förklara för mig hur bärrandsröta ser ut??! Hur upptäcker man det? Har googlat men inte hittat nåt direkt svar :/
Svar
9
· Visningar
3 141
Senast: skuggi
·
Hästvård vår ena häst har ätit Prascend i nästan 4 år och det har gått jättebra, vi har lagt tabletten i fodret och han har glatt mumsat i sig...
Svar
18
· Visningar
2 104
Senast: Saile
·
Hästvård Min häst uppvisade kraftig hälta under gårdagen som sedan var i det närmaste helt borta inom loppet av några timmar. Bokade dock tid och...
Svar
10
· Visningar
2 574
Senast: Lavinia
·
Hästvård min isis är import från island och har sommar exem mot mygg och sol. Då hon kan stå i hagen och svettas jätte mycket när hon har täcket...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 031
Senast: Yrja
·
Hästvård Behöver lite tips. Har en 11 årig valack som sen tidigare kliat sig lite grann. Har alltid täckat i förebyggande syfte. Men nu har han...
Svar
5
· Visningar
726
Senast: ainasoja
·
Hästvård Har en häst som sedan han kom hit har haft en jättemage. Han är dessutom väldigt tunn och insjunken över ryggen, så magen beror väl...
Svar
19
· Visningar
6 760
Senast: cello
·
Hästvård Hej ! Jag har en tanke om min ponnys kraftfoder. I dagsläget äter hon såhär: Morgon 2kg Hösilage + 0,5 kg FC avel ( stall ägarens ända...
2
Svar
22
· Visningar
2 073
Hästvård Hela stallet har gjort maskprov och idag kom odlingssvaret på stora blodmasken som visade att flera hästar är smittade. :( Stallet i...
Svar
9
· Visningar
3 991
Senast: Madick
·
Hästvård Alltså jag har alltid bara hört att så länge gallor är mjuka kan de vara lite hur som inkl stora. Nu pratar jag om de vanliga som jag...
Svar
3
· Visningar
1 162
Senast: Grazing
·
Hästvård Hur går avlivning på klinik till? Brukar de flesta hästkliniker ta emot häst för avlivning? Jag har googlat men inte hittat information.
Svar
6
· Visningar
1 755
Senast: kol
·
Foder & Strö Sitter med ett kg hö i frysen nu och vet inte vart jag ska skicka det :o. Höet kom väldigt plötsligt då bonden ringde igår och frågade...
Svar
7
· Visningar
1 062
  • Låst
Foder & Strö Läser i andra forum att B-vitaminet tiamin skulle ha delvis samma funktion som insulin och att hästar blir friska av rätt nivåer tiamin...
9 10 11
Svar
212
· Visningar
22 231
Senast: Boj
·
Hästvård Min häst har någon typ av allergi/överkänslighet som yttrar sig i klåda. Han kom i augusti förra året och var då helt sönderkliad och...
Svar
4
· Visningar
739
Senast: lomuxx
·
Hästvård Hej, efter att ha sett några riktigt bedrövligt "vårdade" hovar i en annan tråd så vore det väldigt intressant att se bilder på era...
2
Svar
22
· Visningar
2 966
Senast: Sporthorse
·
Hästvård Jahapp, där kom muggen tillbaka också. Verkar som min häst får mugg när hon går i en speciell skogshage, känns lite skit. Vet inte...
Svar
17
· Visningar
912
Hästvård Nu har jag haft min nya häst i tre veckor och han verkar alltid så stressad när jag borstar typ som ett litet ovant föl. Han är extremt...
Svar
12
· Visningar
1 271
Senast: mumin
·
Hästvård Hej! Min lilla röda häst lyckades få in en pinne i hoven, uppifrån, så ner via kronranden och ca 2-3 cm in. Detta hände i hagen och...
Svar
15
· Visningar
2 201
Senast: Korven
·
Foder & Strö Jag blir tokig snart! Har en häst med mycket dålig hovkvalitet, hovarna är som kex att spika i (har själv jämfört när jag slagit på...
2
Svar
39
· Visningar
8 307
Senast: mackan
·

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka