Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Foder & Strö Den generella rekommendationen för hästar som har/har haft/riskerar att få fång är ju att foder ska innehålla mindre än 10% socker...
Svar
3
· Visningar
3 051
Hästvård Inte min häst, utan mest en generell fråga. Ny Brunte i stallet, när jag skulle hjälpa till att hålla den vid uppsittning så märkte jag...
Svar
11
· Visningar
1 372
Hästvård vi har en herre på 25 år som diagnostiserades med cushing för ca 4 år sedan och har ätit medicin sedan dess. Han har svarat bra på...
Svar
16
· Visningar
1 604
Senast: Saile
·
Hästvård Jag ska ringa ut någon av dessa till min häst för en genomgång. Hästen är frisk men innan jag sätter igång och tränar vill jag inte att...
Svar
6
· Visningar
838
Senast: Toxid
·
Hästvård Är lite osäker på hur jag ska börja denna tråd då det är den första jag startat här, men får ge det ett försök. För ett år sedan köpte...
Svar
13
· Visningar
1 358
Foder & Strö Hej! Som prefixet lyder, finns det nåt som motsvarar dessa märken i energi och smrp? Framförallt undrar jag över krafft muskel då jag...
Svar
6
· Visningar
1 106
Senast: Maria_81
·
Hästvård Hejsan! Jag har en ponny som får eksem på sommaren och står och kliar av sig manen. Har fått höra att det finns akupunktur mot eksem och...
Svar
5
· Visningar
911
Senast: Boj
·
Foder & Strö vad är eran ungefärliga kostnad för hö/hösilage per månad per häst till en storhäst som äter en normalmängd?
Svar
13
· Visningar
2 916
Hästvård Min häst fick fång tidigt i våras pga för kraftigt hösilage och för lite motion. Hon fick ett litet återfall för någon vecka sen men det...
Svar
17
· Visningar
2 095
Hästvård Har en häst med mugg på ett bakben, har tvättat och behandlat i en månads tid nu, börjar ledsna på att det aldrig ger sig! Smörjer med...
2
Svar
21
· Visningar
6 951
Foder & Strö min pålle har hovledsinflammation just nu och har haft både knäled och kotled innan. jag vill nu börja ge henne ngn form att tillskott...
Svar
4
· Visningar
796
Senast: Klubbisen
·
Hästvård Hej! Någon som har bra tips på hur man kan få hästen att bygga muskler? Har en ponny som har lite ryggmuskler och skulle behöva bygga...
Svar
4
· Visningar
1 184
Senast: Linnpan
·
Hästvård Klippte min häst (helklippning) i september och december förra året, sen ingen mer gång. Sommarpälsen har kommit, men det är fortfarande...
Svar
9
· Visningar
1 041
Senast: nothalfbad
·
Hästvård Jag har en sjuk häst som ska in till klinik om 5 dagar för undersökning i luftvägarna. Han blev väldigt plötsligt snorig och hostig...
Svar
2
· Visningar
948
Foder & Strö I mina analyser på hösilage finns det två olika värden för MJ respektive smbpr. Vilket ska man räkna på i foderstaten? Såhär ser det ut...
Svar
4
· Visningar
900
Hästvård uootäckte i år att min häst fått eksem så har köpt eksemtäcke (Rambo sweet itch hoody) och smörjer honom varje dag med MTG olja. Har...
Svar
11
· Visningar
1 779
Foder & Strö jag har en äldre Kwpn-valack, han blir 24 nästa helg. Han har alltid varit ganska lättfödd men samtidigt behövt ha mer protein än...
Svar
18
· Visningar
3 050
Senast: Lager
·
Foder & Strö Sommar, värme och successiv upptrappning av träningen. Och fröken häst vägrar att äta mat med salt i. Jag har haft henne i snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 079
Senast: Snowball
·
Foder & Strö Har en äldre islandsherre som fått problem med en tand och faller ur ganska snabbt. Han har blivit undersökt av veterinär och jag blev...
2
Svar
21
· Visningar
2 433
Senast: smedsussie
·
Hästvård jag skulle öka dosen Prascend till min herre med 0,25. Men det är ju helt omöjligt att dela i fyra bitar?! Är det någon som har nått bra...
Svar
3
· Visningar
543
Senast: Saile
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama