Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård är de någon som har en häst diagnostiserad med cystor i bak knä? Hur fungerar dom i ridningen o vilka symtom har de visat om de har...
Svar
2
· Visningar
960
Senast: Ridinglady
·
Hästvård Hejsan behöver lite input här känner jag. Jag står i den jätte tråkiga sitsen att mitt underbara sto skal tas bort. Nu har man hittat...
Svar
17
· Visningar
2 659
Senast: Sporthorse
·
Hästvård Okej, ny på forumet och min första startade tråd...men vill ha lite input inför val av avlivningsmetod....Min högt älskade gamla farbror...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
4 962
Hästvård Jag antar att det finns flera liknande trådar men då jag inte hittat dem så provar jag här... Jag får hem en stor herre på 1,80 snart...
Svar
5
· Visningar
628
Senast: lil-sis
·
Hästvård Kastrerade min 3-åring för 2 v sedan. Läkningen går fint men det är givetvis fortfarande öppet. Mer på ena sidan. Minimal svullnad. Och...
Svar
2
· Visningar
2 161
Senast: Pallen
·
Foder & Strö Hejsan alla Bukisar! Nu vill jag gärna ha råd och tips på vad jag ska göra. Min häst hade mask här för ett par veckor sedan, vilket...
3 4 5
Svar
94
· Visningar
6 220
Senast: Maria_81
·
Hästvård har en ponny som är halt i höger varv, men bara i traven, vet någon vad detta kan bero på?
Svar
5
· Visningar
2 586
Senast: hovtassfot
·
Hästvård Har en valack på 7 år som har haft enorma problem med buken. Haft honom sedan han var 2 år. Allt började sommaren 2015. Vid utsläpp på...
2
Svar
29
· Visningar
7 554
Hästvård av klinikhovslagare för 2 veckor sedan. Hovsprickan på höger fram har funnits en längre tid men varit liten och på väg att växa ner...
12 13 14
Svar
270
· Visningar
62 925
Senast: Efwa
·
Hästvård Länge sen jag behövt avmaska men unghästen hade nu 775 epg blodmask och måste avmaskas. Vilket preparat är bäst att använda? Det...
Svar
11
· Visningar
881
Senast: Centaur
·
Foder & Strö Har ett sto på 5 år, är fullblod/halvblod. Hon är lite tunn enligt mig och kan behöva gå upp i kg. Hon får fri tillgång till hösilage...
Svar
8
· Visningar
2 628
Senast: Blubbis
·
Hästvård Min häst hade ett fånganfall i januari, lindrig rotation båda fram, inget bak. Hon hade total boxvila i 7 veckor, därefter box på natten...
Svar
11
· Visningar
5 759
Foder & Strö Hej. Finns det någon kunnig som möjligen kan hjälpa mig att reda ut analysen jag har på höet vi ger. Jag skulle verkligen vilja veta vad...
Svar
8
· Visningar
911
Senast: bigganl
·
Foder & Strö hur viktigt e dessa aminosyror? Dom e ju essentiella men kan hästen tillverka dom själv i tillräcklig utsträckning ? Måste dom...
Svar
3
· Visningar
687
Hästvård Har en D ponny som blivit behandlad av kiropraktiker regelbundet i ett år pga att den kuta med ryggen och knep med rumpan. Har blivit...
Svar
12
· Visningar
834
Hästvård idag var veterinären här och tog prover på vår ppid häst för att se så att medicineringen är riktig. Han får sin medicin på kvällen och...
Svar
8
· Visningar
2 844
Hästvård Hästen är superlurvig. Och fäller massor just nu. Och är superskitig. Dumt eller smart att duscha nu? Bättre att vänta ett par veckor...
2
Svar
29
· Visningar
2 222
Senast: Aionee
·
Hästvård Mitt 8-åriga sto har det senaste året haft problem med hosta. Hon har behandlats med antibiotika och slemlösande två gånger. Blev bättre...
Svar
10
· Visningar
1 481
Senast: Fiorano
·
Hästvård Jag ber hemskt mycket om ursäkt till alla er som blir upprörda när ni ser någon göra en tråd på ett hästforum istället för att slösa en...
Svar
10
· Visningar
7 552
Senast: Plantan
·
Hästvård Någon som har erfarenhet av liknande skada? Mitt halvblod åkte på en meniskskada i bakknät efter att troligtvis rullat fast i boxen i...
Svar
6
· Visningar
3 898
Senast: Mariahers
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama