Foder åringar

alethe

Trådstartare
Jag är lite nyfiken på hur ni alla härliga människor här utfodrar era åringar. Vad ätet era små liv där ute :)

Min åring har sedan han föddes haft fri tillgång på grovfoder med bra värden, kvot 10 om jag minns rätt. Utöver det så har han fått litegrann krafftfoder, ca ett kg i dygnet på det mästa.

Just nu går han dock på bete och får inget utöver graset, förutom salt. :)

Beroende på vilka värden vårt grovfoder håller så får dom fri tillgång plus ev tillskott. De som varit här i vinter har klarat sig mycket bra på grovfoder och mineraltillskott. Nu går samtliga på bete och klarar sig bra på det.

Min lilla haflinger får lite uppblött krafft pluss protein och miner röd. Samma som han ätit hela vintern för det passade till höets analysvärden, har samma hö nu nattetid men har dragit ner mängden krafft eftersom han går på gräs :) fin i hullet! Han har såklart saltsten också.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Jag har några frågor angående foder. Min häst har varit på träning och skall börja utfodras med hel havre och betfor samt protein...
Svar
13
· Visningar
813
Hästvård Vårt 16 åriga sto blev i början av sommaren svullen i båda bogspetsarna. Har under sommaren undvikit ridning och haft hästmassör som...
Svar
6
· Visningar
724
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej! Jag har en foder ponny just nu som jag är lite orolig för .. hon är ett 15 årigt sto som i grunden har lite svårt för att behålla...
Svar
14
· Visningar
1 949
Senast: tanten
·
Hästvård Magsår? Någon som haft en häst vars enda symptom varit att den varit riktigt sur när man rörde vid magen? Vi har haft veterinär ute som...
Svar
4
· Visningar
428
Senast: Malva1978
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Tuggbensfavoriter
  • Vad heter den här?
  • Valp 2025