Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård I höstas bröt knottallergi ut på min häst. En kraftig sådan. Tidigare har vi bott på en blåsig slätt utan knott och därav har vi inte...
2
Svar
35
· Visningar
3 854
Senast: nullo-modo
·
Hästvård 1 Min häst har hovledsinflammation bägge fram och jag har börjat rannsaka mig själv vad jag gjort fel. kort resumé nioåriga sto bea...
Svar
1
· Visningar
774
Hästvård Hej, jag vänder mig till er med erfarenhet av häst/ar med KS. Jag undrar vad just era hästar hade för symtom som fick er att misstänka...
Svar
11
· Visningar
13 971
Senast: Terqa
·
Hästvård Nån som vet hur jag ska gå tillväga för att få reda på om/vad våra marker lider av? För 3 år sen hade vi 3 ponnies på markerna över...
Svar
5
· Visningar
1 073
Senast: Maddis71
·
Hästvård Någon som har tips på bra flugmedel som man kan använda på digivande sto och föl?
Svar
3
· Visningar
3 584
Senast: Maddis71
·
Foder & Strö Ni som har vinterhage och sommarhage. Hur gör ni för att vänja in era hästar på gräs? Hur snabbt? 5-10-15 minuter i taget? 10-20-30...
Svar
15
· Visningar
1 057
Senast: heidi maria
·
Foder & Strö Känner mig lite lost....Vår halvårsnya häst får inte bli smalare Enl foderstatprogram ligger foderstaten högt både i MJ o protein---men...
2
Svar
22
· Visningar
1 955
Senast: pewa
·
Hästvård Hej! Min häst har alltid haft några gallor ( finns även inskrivet i besiktningsintyget av veterinär). Dom verkar inte besvära hästen men...
Svar
2
· Visningar
577
Senast: Grazing
·
Hästvård Jag har fått tips att testa Duploskor på min häst med hovbroskförbening. Men hur funkar dem? Någon här med erfarenhet?
Svar
0
· Visningar
1 789
Senast: Twihard
·
Hästvård Jag vet att det finns jättemånga såna här trådar men jag tänkte fråga om en sak. Min hästs svans har blivit pissgul halva och nedåt...
2
Svar
28
· Visningar
5 330
Senast: Sporthorse
·
Hästvård En anläggning i min närhet har drabbats av kvarka, ett tiotal hästar har smittats. Anläggningen driver både ridskola, är öppen för...
2
Svar
39
· Visningar
3 918
Senast: niikon92
·
Hästvård hej! jag undrar om det finns hästschampo som gör så att den svarta färgen syns mer? endast på tävlingar och så, finns det något på typ...
Svar
3
· Visningar
845
Senast: Magnum
·
Hästvård Köpte en D-ponny i ädlare modell i början av januari. Han har nu blivit tunnare under våren och har kvar mycket vinterpäls.... Fäller...
Svar
8
· Visningar
960
Senast: Masse
·
Foder & Strö Min dotter ska åka på läger i 15 dagar i sommar och då kommer hennes ponny få vila. Hur gör vi för att ponnyn inte ska bli helt...
Svar
8
· Visningar
1 278
Senast: Speedway
·
Hästvård Anonymt nick. Postar aldrig i de här forumen så om jag lagt tråden fel får moderator gärna flytta den. Vill börja med att säga att...
2
Svar
23
· Visningar
6 878
Senast: akleja
·
Hästvård Vad kan man göra när hästen hamnar i allergichock? Jag har kollat runt men inte hittat någon bra info om hästar som får allergichock...
Svar
4
· Visningar
1 338
Senast: Korven
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama