Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hur hade ni gjort? Jag har en 20-åring som har haft det tufft de senaste åren. Hon har haft kolik, allvarlig foderstrupsförstoppning...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 875
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hej! Nu söker jag männsikor med egna erfarenheter angående SI-leder. Jag vill dock bara höra positiva händelser. Folk som ser avlivning...
Svar
12
· Visningar
1 595
Hästvård Vad skulle ni sägq om följande avvikelse: "Lite utåtroterad framknä, inom normala gränsen." Går det att förutspå ev betydelse på en...
Svar
9
· Visningar
1 276
Foder & Strö Nu vet jag inte vad jag ska göra...behöver ideer! :confused: Har en 3 årig arab valack ca 150 i mankhöjd växer ännu. Han får nu 6 kg...
2
Svar
30
· Visningar
3 865
Senast: Buck
·
Hästvård Försöker klura ut vad min welsh mountain kan väga. Han är drygt 120 och ganska rejäl. Ni som har vägt eran ponny av ungefär samma stl på...
Svar
3
· Visningar
6 325
Hästvård Någon som vet vad hovled/hovleder samt kotled heter på spanska? :)
Svar
2
· Visningar
552
Senast: Eloise
·
Hästvård funderar på hur "länge" man kan lämna en Box omockad? Säg att jag mockar lördag morgon kl 8 och nästa gång kommer jag till stallet...
2
Svar
29
· Visningar
2 677
Senast: Miljon
·
Foder & Strö Någon som är duktig på vad som gäller för lucernhack/stråvärde/sysselsättning/tarmfunktion? Vi har en äldre häst som i perioder är...
Svar
6
· Visningar
2 848
Senast: HannaW
·
  • Låst
Hästvård Jag flyttade till nytt stall för knappt en månad sen. Gjorde träckprov i veckan inför betessäsongen. Gjorde ingen extra odling. Ena...
Svar
6
· Visningar
1 603
Senast: Boj
·
Foder & Strö Jag försöker klura ut hur jag ska göra med mineraler för min shettis när han går på bete. Han har både eksem och har haft fång. Nu...
2 3
Svar
44
· Visningar
6 137
Hästvård Har just blivit med kycklingar och och vill ha mamma Höna med kycklingarna för sig själv ett tag. Vågar jag låta dem bo i hästens...
Svar
7
· Visningar
1 089
Senast: Rosie
·
Hästvård Ni som har hästar med knottallergi, har de redan börjat klia sig nu? Eller brukar det ta ett tag in på sommaren, även om knotten är...
Svar
9
· Visningar
990
Senast: Twihard
·
Hästvård Har nu fått konstaterat att min häst har fått inflammation i kotleden på vänster bak. På röntgen syntes även en förslitningsskada...
Svar
3
· Visningar
775
Senast: Amelia
·
Hästvård Hej ! Min ponny är ganska stel och även ganska gammal och skulle behöva något till lederna Jag har hört mycket bra om nyponpulver och...
Svar
11
· Visningar
1 131
Senast: Sporthorse
·
Hästvård Har en fölunge som är 4 dagar som har fått fästingar. Finns det något medel som man får ha på föl? Eller kanske något man kan göra...
Svar
0
· Visningar
648
Senast: Jannie
·
Hästvård Min häst som för övrigt är fin i pälsen och inte har mycket päls har små kala fläckar utan päls. De är inte runda utan har annan form...
Svar
2
· Visningar
1 147
Foder & Strö Hej! För en tid sen så fick min valack mask, han är nu avmaskad efter grundens alla regler. Han tappade i vikt som tusan och fick råd...
2
Svar
27
· Visningar
1 754
Senast: Maria_81
·
Foder & Strö Jag har en 13-årig D-ponny som jag tycker ser lite tjock ut. Man känner revbenen som man ska på ovansidan av magen, men när man t.ex...
Svar
15
· Visningar
2 361
Senast: jemeni
·
Hästvård Båda hästarna är redan nu otroligt knottbitna, särskilt under magen och insida av låren. Smörjer med Aloe Vera och sprejar såklart med...
Svar
2
· Visningar
849
Senast: cello
·
Hästvård Mitt varmblod har varit tjock i sina frambens senor, sedan i somras (2015) har försökt med allting, liniment, lindor & massage, funkar...
Svar
17
· Visningar
1 459
Senast: Sporthorse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama