Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Jag har en islandshäst som varit i Sverige i tre år och skyddats med täcke. Jag tycker inte att han kliar sig nämnvärt och det finns...
Svar
5
· Visningar
1 249
Senast: Ms_Antrop
·
Hästvård Tror vi kom fram till att de där avlånga hette regnbroms men många kallade dem för blinningar...
Svar
8
· Visningar
2 539
Senast: Smulan75
·
Hästvård Har sett att en häst står o vilar i hagen som en bergsget. Har bak under sig, vilar ena bak och kroppen förskjuten framåt. Var på...
Svar
7
· Visningar
1 322
Senast: Tiva
·
Hästvård Om hästen ej ömmar, går det att rida på med hornklyfta? Tänker det kan ta lång tid att läka ner.. Eller e det vila som gäller...
Svar
9
· Visningar
3 044
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Ni som bor i områden med mycket bitande insekter, och duschar/spolar av hästen ofta: vad använder ni för medel? Ny säsong, ny häst -...
Svar
18
· Visningar
3 675
Senast: lil-sis
·
Hästvård Jag ska flytta min unghäst till nytt stall. Där hon står idag har väldigt höga halter av lilla blodmask och vi väntar på odlingssvar på...
Svar
8
· Visningar
985
Senast: mumin
·
Hästvård VAR kan man hitta vulcanskydd till häst??? Bland annat paddar, allt som finns till hästar! 2
Svar
22
· Visningar
5 749
Senast: FiaLottaR
·
Hästvård Första våren o sommaren med vårt sto... Hon brunstade ganska kraftigt i feb/mars... O sedan någon brunst till.Var även jobbig o...
Svar
0
· Visningar
1 293
Senast: Leeelot
·
Foder & Strö Behöver ett krafftfoder för att få upp hullet på min tunna häst, men tycker att många krafftfoder innehåller icke önskvärda råvaror som... 2 3
Svar
40
· Visningar
3 691
Senast: MissFideli
·
Hästvård Min häst beter sig konstigt och jag funderar på att göra en veterinärutredning. Men hur hittar man rätt veterinär för ändamålet? Hästen...
Svar
15
· Visningar
1 962
Senast: kem
·
Hästvård Någon som har koll på om det är karens på B-vitamin ? Flytande ? För att starta inom travet. Hittar inget på dunken eller på karens...
Svar
3
· Visningar
1 086
Senast: ameo
·
Hästvård Jag står med en kvarkasjuk häst som har fått ordentligt med varansamlingar i ansiktet som nu har spruckit. Jag söker egentligen bara...
Svar
6
· Visningar
916
Senast: Masse
·
Hästvård Hej Min häst hade förra sommaren fått en knöl på benet som sedan efter sommaren försvann. Nu har knölen kommit tillbaks och är hård och... 2
Svar
21
· Visningar
12 041
Senast: fourlegs
·
Hästvård Igår kväll vid 16.30 tiden ringde en stallkompis, som skulle passa min häst för en gångs skull. Jag är annars i stallet veckans alla...
Svar
9
· Visningar
5 197
Senast: Siggan
·
Hästvård Nån som testat? Har en lite sprattlig häst och tänker att lite lätt nedlugnande prepp kan vara bra innan man hunnit miljöträna fröken...
Svar
11
· Visningar
2 374
Foder & Strö Jag har när jag köpt hö till min insulinresistenta häst, fokuserat på mängden socker och aldrig reflekterat över att mängden protein...
Svar
13
· Visningar
2 128
Senast: TinyWiny
·
Hästvård Veterinären har varit här. Mitt sto har fått en pinne in bredvid juvret. Hon var lugn och verkade inte ha ont men gick såklart lite mer...
Svar
13
· Visningar
1 923
Hästvård Var med om något läskigt igår. Min gamle pålle (23 år) skulle få tänderna kollade. Vet ville ge lite lugnande för att han skulle stå...
Svar
10
· Visningar
3 103
Foder & Strö Behöver lite råd från er foderkunniga. Är ev intresserad av att köpa ett fjolårshö, är osäker på värdena dock. Hö på 85 % ts, 8 i kvot...
Svar
3
· Visningar
793
Hästvård Hej! Jag behöver lite hjälp med att se vilka stallhyror som är rimliga. Vi har ett privatstall utan ridskoleverksamhet men tar in...
Svar
19
· Visningar
1 829
Senast: Zamira
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka