Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Om det går en häst i en hage som har skabb (blivit färdigbehandlad, när den släpps i nya hagen). Kan man använda hagen till andra hästar...
Svar
2
· Visningar
581
Senast: exotic
·
Hästvård Mitt ena föl har varit mycket sjukt och inlagd i över en vecka. Hon har även utvecklat magsår. Jag hämtade hem henne idag då läget...
Svar
3
· Visningar
805
Senast: KesoNeso
·
Hästvård Har nyligen gjort ett täckprov, mitt halvblod född 2012 hade förekomst av bandmask. Men när jag söker runt och läser forskning så menar...
Svar
2
· Visningar
588
Senast: Madick
·
S
Hästvård Hej! Finns det någon här som har erfarenhet av muskelskador på häst? Hur det gick till för att få diagnosen, behandling, hur länge det...
2 3 4
Svar
71
· Visningar
21 710
Hästvård Var till veterinär med min häst idag och hittade inflammation och pålagringar i bakknä - som inte fanns när jag köpte henne för 1,5 år...
2
Svar
24
· Visningar
7 545
Senast: MissFideli
·
Hästvård jag har läst att aloe Vera ska vara väldigt bra till eksemhästar, stämmer det? Har använt gel till mankam och svans i drygt en månad och...
Svar
2
· Visningar
731
Senast: hovtassfot
·
Hästvård Har någon här varit i samma situation som vi? Vi har en häst med kronisk hälta ( sedan ett år tillbaka) och har försökt med alla metoder...
Svar
11
· Visningar
2 149
Senast: Monkie
·
Hästvård Pratade med en släktning som har får om hagar och om vi sku sambete med får och hästar. Mitt i allt frågar hon hur länge jag brukar ha...
Svar
3
· Visningar
774
Senast: Madick
·
Hästvård Hej! Min ponny har varit dålig i magen till och från sedan December. Det känns som att vi har provat allt. Vi har gett PRO equo, mash...
2
Svar
24
· Visningar
4 806
Senast: ryttaren1
·
Hästvård Skulle hämta min häst i hagen och ser att hon har en stor knöl på halsen, typ vid svalget. Den har kommit rätt plötsligt ( inom 24 h)...
Svar
6
· Visningar
6 138
Senast: svea
·
Hästvård Jag är lite nyfiken på hur ni alla härliga människor här utfodrar era åringar. Vad ätet era små liv där ute :)
Svar
4
· Visningar
767
Senast: mily
·
Hästvård Mitt fullblod får tyvärr ofta puls i alla fyra efter skoning, brukar få metacam och sen blir hon bra. (Skos på klinik...) Nu i veckan...
Svar
12
· Visningar
1 297
Senast: dreampower
·
Hästvård hejsan min medryttarhäst (isis) har troligen fått en kotledsinflammation och har gått på metacam nu i 10 dagar har ni någon aning om när...
Svar
12
· Visningar
2 240
Senast: sthu
·
Foder & Strö Har tagit blodprov på min häst som visade sig ha rätt mkt zinkbrist och något lågt selenvärde. Trodde att även koppar skulle vara lågt...
Svar
13
· Visningar
6 598
Senast: Skolli
·
Hästvård Kan någon förklara för mig hur bärrandsröta ser ut??! Hur upptäcker man det? Har googlat men inte hittat nåt direkt svar :/
Svar
9
· Visningar
3 121
Senast: skuggi
·
Hästvård vår ena häst har ätit Prascend i nästan 4 år och det har gått jättebra, vi har lagt tabletten i fodret och han har glatt mumsat i sig...
Svar
18
· Visningar
2 088
Senast: Saile
·
Hästvård Min häst uppvisade kraftig hälta under gårdagen som sedan var i det närmaste helt borta inom loppet av några timmar. Bokade dock tid och...
Svar
10
· Visningar
2 541
Senast: Lavinia
·
Hästvård min isis är import från island och har sommar exem mot mygg och sol. Då hon kan stå i hagen och svettas jätte mycket när hon har täcket...
2 3
Svar
53
· Visningar
3 024
Senast: Yrja
·
Hästvård Behöver lite tips. Har en 11 årig valack som sen tidigare kliat sig lite grann. Har alltid täckat i förebyggande syfte. Men nu har han...
Svar
5
· Visningar
725
Senast: ainasoja
·
Hästvård Har en häst som sedan han kom hit har haft en jättemage. Han är dessutom väldigt tunn och insjunken över ryggen, så magen beror väl...
Svar
19
· Visningar
6 692
Senast: cello
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama