Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Det blir inte mindre svartjobb för det. Betalar man någon för att utföra något så är det det oavsett omständigheter.Det är inte betalt arbete som utförs på gården (men inte mindre viktigt för den sakens skull), det är ett föräldrahem där man hjälps åt. Så svartjobb behöver vi aldrig riskera .
..Jag har specat listan och minskat resan så det blir tre saker som kan göras i ett svep och sedan stödfodring på morgonen. Så hoppas jag framför allt att hon säger nej om hon inte vill...
Det är inte betalt arbete som utförs på gården (men inte mindre viktigt för den sakens skull), det är ett föräldrahem där man hjälps åt. Så svartjobb behöver vi aldrig riskera .
..Jag har specat listan och minskat resan så det blir tre saker som kan göras i ett svep och sedan stödfodring på morgonen. Så hoppas jag framför allt att hon säger nej om hon inte vill...
"icke skattepliktig tjänst" lär det inte vara. Här är en förteckning av sådana. Bara det som är uppräknat är skattebefriat och där finns inget i närheten av detta.Det är nog snarare tal om en icke skattepliktig tjänst än svartjobb som några försöker få det till.
Det är inte betalt arbete som utförs på gården (men inte mindre viktigt för den sakens skull), det är ett föräldrahem där man hjälps åt. Så svartjobb behöver vi aldrig riskera .
Fast nu är det ju knappast ts fel att tråden skenat iväg helt.Alltså varför kommer ni inte bara överrens om vad som känns rimligt för er utifrån era förutsättningar och lägen ?
Känns som att rådfråga buke blev en halv lagbok och förmaningar med paragrafer typ som knappast har något med ert läge att göra alls .
Eh ? Nej varför skulle jag anse det ? Det är ju precis det jag kommenterat ?!Fast nu är det ju knappast ts fel att tråden skenat iväg helt.
Eh ? Nej varför skulle jag anse det ? Det är ju precis det jag kommenterat ?!
Oj min text kom inte med. Tyckte du skrev ovan o uppmana ts att bara komma överrens med personen.Alltså varför kommer ni inte bara överrens om vad som känns rimligt för er utifrån era förutsättningar och lägen ?
Känns som att rådfråga buke blev en halv lagbok och förmaningar med paragrafer typ som knappast har något med ert läge att göra alls .
Nope ingen inställning här att ts skulle gjort något fel.Ja? Precis . Varför tolkar du det som att det är TS problem eller skuld eller vad du nu verkar ha menat med din tolkning att jag skulle ha menat ? Finns inte en siffra rätt i den tolkningen du gör - det var ett konstaterande och en kommentar till TS utifrån hur mycket "råd" denne fått .
Nope ingen inställning här att ts skulle gjort något fel.
Tyckte bara det va konstigt att du uppmana ts att ta det med personen ifråga.
Isf kan ju hela buke lägga ner om man ej ska ställa frågor här.
Nej endast en redigering för att jag inte fått med det jag skrev. Nej behöver inte läsa det första vet precis vad jag skrev. Sett under x antal år att du feltolkar det mesta så nu ignorerar jag dig.Du har redigerat dina svar så mycket så nu förstår jag faktiskt ändå mindre vad du menar ? Läs gärna din första kommentar till mig - det är den jag svarat på .
"Vad jag vill ha betalt för ideellt arbete" Nä, då blir det ju inte ideellt...@Rumbla som sagt utifrån dina frågor och hur komplicerat avancerat det blivit i fråga om svar här : jag hade pratat med vederbörande ang ersättning och om denne är svår att få att vilja ha ersättning i fråga om pengar, ändå avtalat en kompensation som känns bra för bägge parter i fråga om kompensation via annat utifrån er relation och arbete runt hästarna .
Det är sällan svårt att hitta tjänster och gentjänster och däremellan ev extra betalning samarbeten emellan privat bara man är överrens
I ditt fall utifrån redovisning är det ju inte konstigare än att min vän frågar mig vad jag vill ha betalt för att som privat person och hobby fotograf fotografera en vän som gifter sig med ngn timmas privat ideelt arbete
Va ? Hur dåligt har jag uttryckt mig för att det ska missförstås ??? Ger du aldrig en blomma/ ersätter en vän som ställt upp och hjälpt dig med tjänster som inte handlar om pengar, utan att ni har företag och skattar eller vad i hela friden menar du / hur dåligt har jag uttryckt mig utifrån sammanhanget ?"Vad jag vill ha betalt för ideellt arbete" Nä, då blir det ju inte ideellt...