Sv: Ambivalens, yrkesval, inkomst och hästeri...
Har varit på intervjun nu
Ingångslönen är 110 kr inkl semesterersättning + OB. Man gick alltid på lön inkl semesterersättningen, även som fast anställd, och har således ingen betald semester.
Arbetstiderna var på vardagar 9-10 samt 13-23. Alltså delad tur. Helger 9-00.30. Man hade inget rullande schema utan fick schemat med två veckors varsel.
Fördelar:
*Mkt trevlig brukare. Vi kom bra överens och hade liknande syn på hur saker skulle vara.
*Jag behöver inte skaffa hundvakt. Helger är sambon ledig och vardagar är hon bara ensam en timme på morgonen och 3 tim på em.
*Flexibelt schema man styr ganska mkt över själv.
*De långa passen gör att man på 3 vardagar/vecka + 2 helgdagar/mån får ihop en lön på drygt 16000 före skatt = 12-13000 kr i handen.
Nackdelar:
*Schema med kort framförhållning gör att man inte kan planera så mkt i förväg.
*Ingen betald semester = fattigt om man inte satt undan pengar.
*Blir svårt att ha häst pga arbetstiderna
Jag vill inte vara beroende av medryttare 3-5 dagar/vecka.
*Inga garanterade timmar per månad, allt är beroende på om man själv har möjlighet att jobba under förutsättningar som finns. Dvs är brukaren bortrest och man inte kan följa med = inga pengar. Jag skulle ha svårt att vara bortrest pga hunden, och skaffar jag häst blir det ännu svårare. Den kan ju inte sambon sköta om när han är hemma.