"Lön" för att ta hand om kvarkahäst

Status
Stängd för vidare inlägg.
Wow.. *häpnar* Det var inte meningen att detta skulle skapa då stora anspänningar!! Jag erbjöd henne att ge sitt pris. Hon sa:köp med fikabröd . Hon kommer få 500 kr och fikabröd. Det blev bara idag som hon behöver behandla och enbart vid ett tillfälle fast två olika saker. Hon tyckte det var alldeles för mycket, så då känns det bra

Svartjobb behöver vi inte oroa oss för då det finns fribelopp mellan privatperson som innebär att det inte finns samma krav. 500 kr är under fribeloppsgränsen. Så sätter vi punkt för den delen

Haha stackars dig TS, Buke är bara för mycket ibland! 500kr + fika är väl kanon! :)

Sen undrar jag vad hetsen kring svartarbete eller inte är, för en femhundring... Vad är grejen?
Den enda hets jag kan hitta här är rätten att svartjobba och kalla det bara hjälpa varandra ;) Att påpeka att det kan röra sig om svartjobb även om man endast hjälper sin kompis är knappast att hetsa.

Tycker nog att vi stannar här, dels därför att TS har hittat en lösning men också därför att tråden nu renderar i ett annat ämne. Vill man diskutera var gränser går, startas en lämplig tråd för det.

Boj/moderator

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Varning.. Bilder längst ner som kanske kan vara äckliga/obehagliga för någon? Skitlångt.. Jag behöver mest skriva av mig men har även...
2
Svar
28
· Visningar
14 234
Senast: Summerwind
·
Ekonomi & Juridik Jag vet att det finns tusentals trådar om yrkesval, inkomst och hästeri. Men jag har nu ägnat en timme åt att hitta vad jag söker men...
2
Svar
33
· Visningar
2 934
Körning Jag står i ett val om fyra saker. Som många vet har jag en medryttarponny. Men har fått två andra erbjudande! Nuvarande...
Svar
5
· Visningar
845
Senast: Underbar
·
Övr. Hund Åkte ju upp till Göteborg i måndags em/kväll och fick med oss hem en supermysig greyhoundtik med kapplöpningsstam. Både fin stam och fin...
Svar
5
· Visningar
1 814
Senast: Alexandra_W
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama