Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård jag håller på och letar häst nu, har hittat en 15 år som mest använts till hopphäst. Han har haft kotledsinflammation två gånger, 2012...
Svar
5
· Visningar
2 383
Senast: Marita73
·
Foder & Strö Ja, som rubriken säger; vad äter era hästar per dag, och i olika årstider? Går de ensamma i hagen? Eller med kompisar så de delar på...
2
Svar
30
· Visningar
2 696
Senast: Louice
·
Hästvård Vad innebär det egentligen? Jag har precis fått veta att medishästen gör det på kotorna bak. Har pratat med ägaren såklart men hon vet...
Svar
9
· Visningar
5 252
Senast: Nominous
·
Hästvård Nu är det många frågor ifrån mig, vet ej heller om det är rätt ställe frågan hamnade på. Men men, det är så här att min häst har varit...
2
Svar
21
· Visningar
2 476
Senast: mackan
·
Foder & Strö Hej! Jag är väldigt dålig på att utläsa hur mkt mineraler det är i olika foder och undrar om jag kunde få lite hjälp av er :-) Jag ger...
Svar
10
· Visningar
1 767
Hästvård Just nu är jag sorgsen, för jag börjar tro att vi närmar oss slutet. Lite kort: Tung häst ca 700kg, gått ner från ca 800kg och är nu i...
2
Svar
33
· Visningar
5 061
Senast: Soffan74
·
Foder & Strö jag hittar inte hur mycket smrp det innehåller? Jag vill ge min 34 åring ett snällt, energirikt, foder. Skulle alfan passa till det...
Svar
19
· Visningar
2 369
Senast: fourlegs
·
Hästvård Nu vill jag höra era erfarenheter av problem på böjt spår. Bakgrund: mitt 17-åriga arabsto som sedan januari har varit ibland lite...
Svar
8
· Visningar
1 083
Hästvård Har vid flera tillfällen reagerat på att det ångar om min häst vid regn. Ingen av de övriga hästarna i hagen ångar, utan det är bara...
Svar
4
· Visningar
1 037
Hästvård Har en vanligtvis pigg D-ponny som nu blivit seg. Driver på framåt men då blir han lite grinig och slår med svansen. Står och hänger...
Svar
3
· Visningar
976
Senast: skuggi
·
Hästvård För en knapp vecka sedan så var vårt ardennersto halt när vi hämtade henne ur hagen. Inte blockhalt men halt i höger fram som visade...
Svar
13
· Visningar
2 689
Senast: Toudi
·
Hästvård För ca 2 veckor sedan när jag skulle ta in min gamla trotjänare (32 år) så var hon halt på vänster fram så det syntes I skritten. Jag...
Svar
9
· Visningar
1 294
Senast: katja
·
Foder & Strö nu kommer jag här igen.. Ni får ursäkta mig. Men någon som har erfarenhet av denna müsli? Skulle det passa en gammal herre?
Svar
4
· Visningar
1 722
Senast: Saile
·
Hästvård Nu har hästens sporre vid ena framhoven blivit ganska lång. Känns som om det skulle vara läge att avlägsna, men hur? Funderar också på...
Svar
14
· Visningar
5 065
·
Foder & Strö Vad har ni för erfarenheter utav detta? Bra/dåligt?
Svar
3
· Visningar
975
Senast: Tualma
·
Hästvård Hej på er! Min häst har ådragit sig en broddspark på hasen, resulterade i ett fånigt litet sår och cirka en grads hälta i trav...
Svar
6
· Visningar
2 698
Senast: kryddelydd
·
Hästvård misstänker att min kille fått eksem. Förra sommaren kliade han sig frenetiskt i svans och mankam varje dag under sommaren när jag tog in...
Svar
7
· Visningar
1 310
Senast: Roheryn
·
Foder & Strö Har ny häst sedan i höstas, valack, sju år. Han vill varken ha mineralsten, saltsten eller himalayasaltsten. Jag har köpt fodersalt att...
2
Svar
31
· Visningar
1 938
·
Hästvård Har fått diagnosen hovledsvrickning på min häst. Han står i box/ sjukhage. Har blivit behandlad med metacam och blivit sprutad kortison...
Svar
4
· Visningar
776
Senast: lil-sis
·
Hästvård Min häst har om man tittar på honom exteriört en något "underdimensionerad" bakkärra i förhållande till övriga kroppen :meh: Han är 6 år...
Svar
18
· Visningar
3 797
Senast: Wembley
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama