Avlivning, fd ägaren lägger sig i..

Vi hade en märklig historia här i byn för nåt år sen, när det visades att en familj som köpt en ponny gjort det av en person som förfalskat ägarbeviset. Så säljaren ägde inte hästen när den såldes. När detta uppdagades försökte förra ägaren komma och hämta hästen hos nya ägaren. Tack och lov hindrades detta och under tiden fallet gick genom de lagliga instanserna stod hästen på anläggning med konstant uppsyn och hade hänglås på boxen om natten.... Hör väl kanske inte riktigt hit iofs.

@cello Stå på dig och ev prata med polis för att höra hur du ska/bör agera om fd ägare skulle dyka upp med ett släp.
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
746
Senast: Fiorano
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
906
Senast: Sirap
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 525
Senast: Shaggy
·
Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 241
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp