Tiamin mot insulinresistens?

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt odlingsystem förbättrar ekonomin i spannmålsodlingen med 2500-3000 kr/ha. Dvs betydligt mer än arealersättningen.
 
Dressyrmupp. Jag minskar kostnaderna med 2000 kr och ökar intäkterna med högre skörd och jämnare kvalitet med runt 700 kr.
 
Mina hästar mår bra och jag har aldrig haft ett fångsymtom. Men jag jobbar ändå på att förbättra miljön och fodret.

Mina hästar mår också bra och har aldrig haft fångsymptom i sina liv sedan 1984 då vi skaffade häst (kallblod). De senaste får ca 95% grovfoder.
 
Jag använder växter som gör jordbearbetningen. Så enbart sådd sker. Jag räknar med c:a 30 liter maskinbränsle per hektar inkl tröskning och gårdstransport.
 
Jag använder växter som gör jordbearbetningen. Så enbart sådd sker. Jag räknar med c:a 30 liter maskinbränsle per hektar inkl tröskning och gårdstransport.

Maskinbränslet minskar ju vinsten av intäkterna?
Om sådden ger så pass mycket så måste ju du fått någon sorts kredit för hur du ger en bättre jordbearbetning, har du fått den ekonomiska utdelningen i denna speciella sådd?
 
Det är svårt att patentera ett odlingssystem. Men mönsterskydd kan man göra. Detta är dock mer symboliskt. Vill någon kopiera så behöver de bara ändra någon obetydlig del tyvärr.
 
Vi avvaktar helt enkelt resultatet av detta genombrott, fram till dess låser jag den här tråden. Som det är nu tillför den inget alls.
Boj/moderator
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har lite bryderier med att välja hösilage i år till våra normalfödda ponnysar ( D ponny) .De är ute mycket, 14 timmar på dagen på...
Svar
10
· Visningar
570
Senast: Sesca
·
Foder & Strö Jag förstår att det säkert är en nära på omöjlig fråga att svara på, men jag vill ändå gärna få ta del av andras erfarenheter och tankar...
2
Svar
23
· Visningar
1 736
Senast: Roheryn
·
Juridik & Ekonomi Finns det nån här som fått minskat eller nollat bostadstillägg pga en sjukförsäkringsersättning? Jag har två cancerförsäkringar som...
2
Svar
33
· Visningar
1 974
Senast: gul_zebra
·
Hästmänniskan Gammal användare, men vill gärna vara anonym så ingen som läser det känner sig utpekad. Jag har en lång historia i hästvärlden med egen...
Svar
12
· Visningar
1 023

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Sele
  • Dressyrsnack 17
  • Hur stor på d-ponny?

Omröstningar

Tillbaka
Upp