Min går ute dygnet runt från det att vädret är så pass stabilt att de kan det (maj) tills det går åt andra hållet (halva oktober förra året, men det beror ju lite på hur hösten blir). Är på "regelrätt bete" juni-augusti. Ställer inte av henne, dels för att hon blir psykiskt knäpp av att stå och hittar på tusen andra sätt att få ut sin energi, som att hoppa ut ur hagen, dels för att jag i så fall av egen bekvämlighet låter henne vila på vintern när allting ändå är bajs och dels för att livet i sig kommer göra så att hon tvingas stå ändå i perioder. Det har varit ett helvete de här åren när hon varit unghäst, och varit "tvungen" att vila, dels för att jag då ställt av henne x antal månader, sen har det hänt något ganska omgående efter att jag börjat sätta igång henne som gör att hon måste stå igen. Hela hennes treårs-år försvann i princip av planerad vila som gick över i ofrivillig vila av olika skäl.
Vi rider ungefär fem-sex pass i veckan, men oftast är minst ett av de passen en avsutten promenad. Tränar och tävlar dressyr på basic nivå (lätt C-lätt B), och hon tränar hoppning med en annan ryttare ungefär en gång varannan vecka (dock är tanken där att hon ska träna upp sin rutin med nuvarande ryttare för att sen kunna hoppa lite gymnastikhoppning/små hinder en gång i veckan med mig), annars rider vi ut.