Varför skulle jag redovisa det? Har inte skrivit om att det är farligt med människoschampo någonstans till djur men jag skulle undvika det om det gick. Jag tror inte att människoschampo fungerar bra då det är olika funktioner man vill åt. Djur vill man ju inte ha fettfri päls på på det sättet vi vill ha våra hår. Men visst, är det så att man kan och vill använda liksom Fructis till hästen så visst, jag skulle dock inte göra det, det skadar säkert inte men optimalt tror jag inte det är.
Det är klart du inte behöver redovisa men att uttala sig om att hästhår är olika mot människors som en sanning är ju lite udda, minst sagt.
Jag tror man måste veta mer än du vet innan man påstår saker om schampo som inte är sant.
Det finns en jäkla massa olika schampon för oss människor så att säga att alla är dåliga för just hästhår är osant.
Sedan kan jag ju undra lite varför man ska använda t.ex såpa, som du rekomenderar då den löser upp fett (emulgerar) och lämnar utan fett när du sedan säger att schampon är av ondo just av den anledningen?