Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Men alltså vaaad är det som kostar i dessa tillskott att tillverka? 870kr för 50 dagar är ju rätt mycket pengar. Hur mycket lägger de egentligen på i förtjänst?
Nu har jag räknat lite snabbt och jag skulle klara mig på 40 gram om dan och då blir det 9 kr/dag om man köper den största pelletsförpackningen som är på 4 kg. Men nu innehåller "mitt" hö ganska lite mangan så då passar inte detta tillskott i alla fall. Gaaah
Nu har jag i allafall hittat ett mineralfoder utan järn och mangan och med ökat innehåll av koppar, zink och magnesium!
Men varför inte beställa fr utlandet. Företaget i Polen har ju mkt vettiga priser. Tror man betalar m PayPal.
Tror du har kollat på Advance concentrate - kolla på advance concentrate complete istället!
Funderar mer och mer på saken, faktiskt.
Ja, det var den jag menade.
Håller med om att analysen är rörig.. Suck.. då innehåller ju denna produkt i alla fall järn.. Är ju lite falsk marknadsföring kan man tycka, men varför blir man förvånad..?
Det här med mineraler är ju en hel djungel, ju mer jag försöker förstå ju mer uppgiven blir jag.. Hur tusan ska man få det rätt liksom??
KL
Jag har gett Pro Balance + sista halvåret, den passade så bra med mitt hö och det står var mineralerna kommer ifrån:
Each 50g of Pro Balance + contains:
175 mg Copper (chelate of amino acids Hydrate)
525 mg Zinc (chelate of amino acids Hydrate)
6 g Magnesium (magnesium oxide)
1500 mg Methionine
10 mg Biotin
5000 mg Lysine
1000 mg Vitamin E (as alpha tocopherol acetate)
0.75 mg Selenium (Organic selenium S.cerevisiae)
2.5 g Phosphorus (Monosodium Phosphate)
2 g Sodium
2.5 g Calcium (calcium carbonate)
7.9 g Wheat feed
Mina hästar får 100 g per dag av detta, då täcker det även magnesiumbehovet så jag slipper ha massa olika hinkar med tillskott. Tyvärr blir det ganska dyrt eftersom frakten från England är dyr.
Duttar upp denna tråden lite och undrar om någon har några åsikter om innehållet i dessa tillskott?
http://www.lifedatalabs.com/farriers-formula-nutritional-information.html
http://www.lifedatalabs.com/double-strength-nutritional-analysis.html