Till Gimlan:
Om jag lyckas lägga in mina bilder någon gång, så ska du få se att det är mer än marginellt. Svansen har vuxit flera decimeter och manen säkert 1,5 dm. För en som inte hade någonting innan, så är det jättemycket.
Kommer inte ihåg vem som hävdade att partiklarna blivit mindre, men eftersom jag ser ett sådant tydligt resultat på hästen, så spelar det mig ingen roll. Jag är nöjd. Hästen med, äntligen kan han vifta bort bromsarna. :D

Till Gimlan:
Om jag lyckas lägga in mina bilder någon gång, så ska du få se att det är mer än marginellt. Svansen har vuxit flera decimeter och manen säkert 1,5 dm. För en som inte hade någonting innan, så är det jättemycket.
Kommer inte ihåg vem som hävdade att partiklarna blivit mindre, men eftersom jag ser ett sådant tydligt resultat på hästen, så spelar det mig ingen roll. Jag är nöjd. Hästen med, äntligen kan han vifta bort bromsarna. :D
Fast hästen hade ju flyttat också? Mao andra omständigheter som kan spela in, lägre insekstryck, bättre balanserad foderstat osv.

Precis. Det är ju därför jag hävdar att det funkar. På min häst, alltså. Kanske inte på alla. Men jag är nöjd så länge det funkar på min och det gör det bevisligen. Även om folk påstår att det är verkningslöst, så vet jag ju att det funkar på min, vad mer kan jag säga? :laugh:

Skulle för den delen också gissa på att det dessutom funkar på någon mer häst, annars borde nog produkten ha slutat att sälja och tillverkaren borde ha lagt sina investeringar på något som genererar mer pengar. Även den dummaste hästägaren borde väl på sikt se om produkten gör någon skillnad, eller ej. Skulle min häst inte få mer tagel, så skulle jag naturligtvis inte fortsätta att köpa produkten. Svårare än så är det ju inte... :)

Jag hävdar inte att det funkar på alla hästar, men att säga att produkten är helt verkningslös känns inte riktigt, eftersom det funkar på min. :D

Precis. Det är ju därför jag hävdar att det funkar. På min häst, alltså. Kanske inte på alla. Men jag är nöjd så länge det funkar på min och det gör det bevisligen. Även om folk påstår att det är verkningslöst, så vet jag ju att det funkar på min, vad mer kan jag säga? :laugh:

Skulle för den delen också gissa på att det dessutom funkar på någon mer häst, annars borde nog produkten ha slutat att sälja och tillverkaren borde ha lagt sina investeringar på något som genererar mer pengar. Även den dummaste hästägaren borde väl på sikt se om produkten gör någon skillnad, eller ej. Skulle min häst inte få mer tagel, så skulle jag naturligtvis inte fortsätta att köpa produkten. Svårare än så är det ju inte... :)

Jag hävdar inte att det funkar på alla hästar, men att säga att produkten är helt verkningslös känns inte riktigt, eftersom det funkar på min. :D
Jag har sett massa före och efterbilder där skillnaden är noll, ägaren tycker sig däremot se enorm skillnad. Det säljs massa preparat som inte fungerar, men som folk önskar fungerade...

Alla som ser mina före- och efterbilder blir lika förvånade som jag, det är en enorm skillnad. Jag har visat dem för jättemånga vänner och kunder, och de säger samma sak. Du behöver inte tro mig.
Jag är nöjd med att konstatera att det funkar på min häst. Har inget mer att tillägga. :D

Behandla manen på samma sätt som du gör med ditt egna hår. Tvätta med ett milt helst siliconfritt schampo, lägg i en inpackning och låt sitta så länge som det bara är möjligt och avsluta med balsam. Du behöver dock inte tvätta lika ofta, en gång i månaden brukar räcka. Har du en riktig lortgris som tovar ner man och svans direkt kan du spreja lite pälsglans men undvik helst det då dem flesta pälsglanser i princip enbart innehåller siliconer som i längden torkar ut och sliter på taglet. Borsta försiktigt och håll gärna manen (inte pannluggen då den behövs för skydd mot regn och sånt) flätad under årstiderna den inte behövs för att hålla mygg borta från halsen. Toppa nedersta centimetrarna när dem blivit slitna för annars kommer slitningen klättra uppåt.
Jag gjorde så på min förra ponny och han hade så tjock, fin, lång man och svans. Pannluggen räckte långt nedanför näsborrarna och svansen var tjockare än vad kallbloden med tjockast svans brukar ha. Jag ska börja med samma rutin på min nuvarande lillgrabb bara han lär sig duscha. :)

• Gilla
Reactions: Gry
Inga invärtes preparat "funkar kanske inte på andras hästar men på min". Antingen har en häst en brist på ngt eller inte, varpå ägaren tillsätter vad-det-nu-är-för-tillskott, och antingen fylls depåerna på och förändring sker, eller så är de redan fyllda varpå det i bästa fall åker ut. I värsta fall blir det överskott och följder på det.

Det jag läst mig till är att kiselgur inte kan tas upp och verkningslöst. Men det följer med ut och förstör inget på vägen.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Dagbok Jag har inte längre råd att gå till frisören. Och jag klarar heller inte av att klippa mig själv. Jag hade antagligen inte brytt mig...
3 4 5
Svar
95
· Visningar
6 665
Senast: SiZo
·
Hästvård Nån med erfarenhet av hovbensfraktur? Min häst blev halt på ett bakben och hoppade på 3 ben. Kan efter smärtstillande både gå och stå på...
2
Svar
25
· Visningar
1 872
  • Artikel Artikel
Hästnyheter I dag är det förberedelser inför en tävling som står på schemat. Vi ska få bada, rykta och lära oss att knoppa en häst. Alina får testa...
Svar
0
· Visningar
122
Senast: Gunnar
·
Kläder & Bli fin Ser att det finns folk som kan klippa sitt hår själva? Hur lyckas man klippa i nacken? Luggen går ju, men resten? Uppriktigt nyfiken.
2
Svar
25
· Visningar
1 470
Senast: corzette
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar