DIY hästvård

Oj, inte räknat 😅 Denna batchen gick på ca 500 kr men då räcker det ju till många burkar. Men mycket billigare skulle jag säga.
I de 500 kr är det alltså då:
500 gr grön lera
100 g bivax
150 ml rosmarinhydrolat
25g zinkoxid

Alla essentiella oljor har jag kvar sedan förra köpet och de är dryga samt relativt billiga.

Jag är väl sen på bollen, men har sett en del rekommendera paraffin-olja. När/var/hur använder ni den på lädret? Bättre än läderolja?

Jag är väl sen på bollen, men har sett en del rekommendera paraffin-olja. När/var/hur använder ni den på lädret? Bättre än läderolja?
Jag använder det bara som shire oil på hästen för att hålla hovskägg och svans helt och rent 😅

Kom ju på att jag hade sole cleanse-ingredienser hemma också så jag blandade zinkoxid och eucalyptus med vatten. Slängde i litelite tea tree och rosmarinshydrolat också, skakar före användning i en sprayflaska. Ev att en skvätt flytande probihorse också kan slängas i på prov längre fram. Möjligheterna är oändliga 😅

Liknande trådar

Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
15 273
Senast: Johanna1988
·
Skola & Jobb hej. funderar lite jobbrelaterat o vill kolla med er bukare fall ni har några kloka inputs ☺️. är situationen jag varit sjukskriven...
Svar
6
· Visningar
1 919
Senast: vtok
·
Kropp & Själ Jag känner en stor osäkerhet och rädsla kring män, och känner en fruktansvärd panik inför att bli intim med någon. Men även i andra... 2
Svar
36
· Visningar
4 328
Senast: Mabuse
·
Kropp & Själ Utan att gå in på alla detaljer - jag funderar på att ev försöka ta tag i min vikt. Men jag har många kilon som ska bort, det handlar... 65 66 67
Svar
1 321
· Visningar
170 400
Senast: gul_zebra
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka