Vård

Om enklare vård av häst samt diskussioner om sjukdom och skada på häst. Om hästens foder och strö. Huvudmoderator: Görel

Filtrera med prefix:

Hästvård Hej! Min häst har fått "falsk kvarka" eller Streptococcus zooepidemicus som det egentligen heter och tänkte höra ifall det finns någon...
Svar
6
· Visningar
3 221
Senast: mellis98
·
Hästvård Hej! Har nyligen köpt min första storhäst(tidigare haft en kallblodig d-ponny) Hon är ett typiskt holländskt varmblod i kroppen. När ska...
Svar
11
· Visningar
3 092
Senast: lil-sis
·
Hästvård Hej! Har en 16-årig varmblodsvalack som har fått förstorade lymfknutar mellan ganascherna och bakom ganascherna. Den mellan har spruckit...
2
Svar
32
· Visningar
3 280
Senast: mellis98
·
Hästvård Hur gör man för att få längre lugg och man?
2
Svar
29
· Visningar
2 399
Senast: Gry
·
Hästvård Kan vi skapa en tråd med videoklipp på hältor? Jag är urdålig på att se hältor, jag erkänner det direkt, men jag vill ju såklart bli...
4 5 6
Svar
112
· Visningar
20 412
Senast: Corax
·
Hästvård Hej! :) Ni som använder träpellets som strö, varifrån köper ni? Speciellt viktigt är att det är dammfritt då jag har hosthäst.
Svar
13
· Visningar
5 842
Senast: Speedway
·
Hästvård Hej! Jag tog träckprov på min 17 valack igår och fick provsvar idag Resultatet var liten/stor blodmask 250 epg Förra ägaren sa att han...
Svar
5
· Visningar
1 012
Senast: Madick
·
Hästvård Vi har vi ett par tillfällen haft problem med hovskabb på vår ena ardenner. Vi har prövat det mesta i preparatväg och endast träffat på...
Svar
17
· Visningar
2 586
Senast: Pudlan
·
Hästvård En vän har tagit prov på sin ponny, som stått med ett envist fånganfall, och provsvaret sa att den hade väldigt hög insulinhalt. Detta...
Svar
4
· Visningar
981
Senast: ameo
·
Hästvård Hej jag har en häst som blev konstaterad med hovbensfraktur för snart 2 veckor sen. Han fick då hoven gipsad och efter 1-2 veckor skulle...
Svar
3
· Visningar
3 275
Senast: Poppa
·
Foder & Strö Lite då och då hör man om hästar som inte kan äta ett visst fodermedel för att de blir för pigga, eller att man kan ge xxx för att få en...
Svar
4
· Visningar
4 408
Senast: spaderÄss
·
Foder & Strö Finns det något bra tillskott som innehåller mycket zink och koppar? Det enda jag hittar som kan vara värt att prova är Hoof Aid men det...
3 4 5
Svar
82
· Visningar
25 394
Senast: fridaxi
·
Hästvård Hej! Vi har fått veta att hästen 15 åring har måttliga pålagringar i bakknäna , behandlade o just nu är dom bra. Haft...
Svar
6
· Visningar
909
Senast: skuggi
·
Hästvård I söndags fick mitt sto komma in i stallet under några timmar som hon brukar, för att vila från värme och insekter. Jag hade planerat...
Svar
12
· Visningar
2 520
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej alla! Undrar hur ni skulle gått tillväga om ni skulle sammanföra två nya hästar med varandra på ett helt nytt ställe. Får hem mina...
Svar
9
· Visningar
1 307
Senast: Ace
·
Hästvård För att hålla det hela kortfattat. En drygt 20-årig häst markerar lätt på ett framben när hon skrittar. Kollad på klinik men...
Svar
19
· Visningar
2 123
Foder & Strö Jag söker inspiration inför bygge, så jag vill gärna se bilder på era hölådor / automater / lunchgrindar / slowfeeders :)! Eller tips...
Svar
16
· Visningar
5 472
Senast: Jate Volim
·
Hästvård och isåfall, är det verkligen knotten han inte tål? Det är framförallt svansen han kliar, men sålänge jag smörjer och han har täcke...
Svar
10
· Visningar
1 412
·
Hästvård Behöver ha lite råd från Buke :) Jag har blivit erbjuden en ny box i stallet. Och vet inte riktigt om jag ska säga ja eller nej tack...
2
Svar
26
· Visningar
2 715
·
Hästvård Hej. Jag köpte min ridtravare i april 2013. Ända sen då har hon varit halt till o från hela tiden. Våren 2014 hade hon...
2
Svar
28
· Visningar
5 247
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar