Angående prisdumpning, som uppfödare hade jag också dumpat priset på en sån häst, rejält. För som flera skriver så är en sån häst ett problem och hästar kostar, jag satsar hellre på att få ordentligt betalt för de hästarna som är U.A.
Som köpare däremot, hade jag nog resonerat som Alexandra, att det ligger en (eller tio) hundar begravna. Jag har själv blivit lurad på en sån häst när jag var liten, den kostade hälften av sitt egentliga värde för ägaren "prioriterade hemmet" och bla bla bla. Den hästen togs bort tämligen omgående sen, dög inte ens till att gå i hage visade det sig.
Kan ju tillägga att jag även har köpt en häst med urkalkning i strålbenet. Den var u.a på besiktningen i övrigt men det upptäcktes vid exportröntgen. Den hästen var den i särklass mest olycksdrabbade jag har haft, den fick t.o.m en egen tråd här på Buke.... Den togs också bort efter en period, då hade den skadat i princip alla kroppsdelar som fanns, förutom benet som den hade fynd på. Försäkringsbolaget skulle för övrigt ge reservation på det benet vid nytecknande av försäkring, så jag valde att skippa försäkring på den hästen, med allt vad det innebar. En fasligt dyr historia blev det.