Förstöra en häst, hur snabbt?

Angående tidigare inlägg om att betäcka KS häst med XX-hingst. Detta anses inte vara en medfödd "defekt" enligt vet som tog plåtarna.

Jag ropade hej innan jag hade pratat med vet och bara fått infon genom juristen att hästen hade KS.

Jag är glad över att hästen ändå ska få verka i avel då jag gillar hästen och har en fantastisk avkomma.

Angående tvistens början, köpare ville lämna tillbaka hästen pga lastning. Jag erbjöd mig att hjälpa till med den. Det var kalla handen. Då var karusellen igång och man hävdade att jag sålt en häst som inte ens skulle ridas pga gamla skador jag inte talat om att.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag läser om och om igen hur hästar som sålds som snälla och lugna plötsligt blir ohanterliga och farliga, och köparen påstår att...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
6 738
Senast: co-SMAD4
·
Hästvård Hej! Va ute och red gör 1,5 månad sen och hästen tappade en sko i galopp och började halta. Vi gick hem och hovslagaren kom dagen efter...
2
Svar
23
· Visningar
1 871
Senast: animalasia
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
506
Senast: tara
·
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
Svar
18
· Visningar
1 474
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp 2025
  • Avels fråga
  • Hur är processen

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp