Veterinären har ju sagt att det inte bör påverka, vilket för mig betyder att det inte finns några garantier.
Garantier finns aldrig. Om någonting.
Jag har genom åren pratat tillräckligt med veterinärer för att inse att de säger en hel del med sina uttalanden, även om de aldrig kan garantera någonting. Och när veterinärer jag genom åren talat med sagt att det "inte borde påverka" eller "troligen inte påverkar" så då tror de verkligen inte att det kommer att göra det. Men de just kan inte lova. Men ffa att de menar/bedömer/tror något helt annat då, än när de säger "det är svårt att säga" eller egentligen den 'värsta' - "det kan gå, men..."
För bog ser även du skillnaden i vad vet tror om utgången i följande två citat?
1 "Det förefaller osannolikt att detta kommer påverka hästen på något vis varken nu eller framtiden, och bedöms som bifynd utan relevans för användbarheten även om inga garantier kan ges".
2 "Det är oklart om röntgenfyndet har klinisk signifikans men dess placering talar för att risken för ledretning med tillhörande inflammation är överhängande. Prognosen är avvaktande och bedömninga av påverkan på och relevans för användbarhet är osäker".