Cushing syndrom

Anledningen till varför jag skulle göra så är p.g.a att han är krubbitare och kolikhäst och en sak till som bara kommer att vara degenererande för hans del är inget jag kommer att underhålla.

Jag kan förstå din tanke. Min häst har förutom PPID även spondylos och skulle hon drabbas av något som medförde en längre boxvila så skulle jag nog också vara ganska krass. Hon behöver hållas igång för att må bra.

För min del var faktiskt PPID-diagnosen inte alls lika jobbig att hantera som när hon fick sin ryggdiagnos för 1½ år sedan. Då trodde jag att det var kört och att hon aldrig mer skulle fungera normalt men det gör hon.
Jag gick med i en internationell FB-grupp när jag misstänkte att det kunde vara PPID och där fick jag en lite annan bild av syndromet. Det är inte problemfritt på något vis men det är samtidigt inspirerande att se hästar som + 30 år, som ser ut att vara max 20 och som fortfarande rids trots att de medicinerats i flera år. Det gjorde att jag fick tillbaka hoppet. :)

Liknande trådar

Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
548
Senast: Kristall10
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 343
Senast: Juli0a
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
8 648
Senast: Enya
·
Hundavel & Ras Hoppas det är okej med en till sådan här tråd. Jag visste inte om jag skulle posta eller ej, känns som om jag mest skrivit, tagit bort...
2
Svar
34
· Visningar
3 760
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar