Stråle som försvinner, varför?

Men om hästen inte gör något, och inte kan hålla sig frisk i vila - är det inte dax att fundera på att låta den gå över regnbågsbron? Det låter ju helt galet att lägga specialbeslag på en häst som inte ens arbetar.

Men om hästen inte gör något, och inte kan hålla sig frisk i vila - är det inte dax att fundera på att låta den gå över regnbågsbron? Det låter ju helt galet att lägga specialbeslag på en häst som inte ens arbetar.
Jo, vi vet. Det är dotterns häst och hennes beslut. Skitsvårt. Han är så livsglad, hoppar o skuttar i hagen. När han travar syns hältan. Den går inte att bota. Vi kommer att göra det när tidpunkten känns rätt :(. Men tills dess ska han skötas om och få må bra.

Ja han har ju ringskor för att avlasta strålpartiet. Om man tar bort dem och sätter vanliga skor igen så börjar det kanske trycka emot igen?

Ja, det är det som är poängen, för att hästen har möjlighet att börja läka. En del med väldigt dåliga strukturer kan behöva boots och sula.

Och några få kan vara för trasiga för att kunna läka.

Har hästen navicular disease/strålbenshälta?

Liknande trådar

Hästvård God kväll! Sitter just nu och vakar över sjuk häst och tänkte höra om någon varit med om något liknande. Ena hästen sväljer inte sin...
2
Svar
27
· Visningar
2 305
Senast: Zetly
·
Hästvård Jo jag lånade i våras ut min 9-åriga shetlandsponnyn till en fodervärd och har hitintills verkar gått jätte bra😊 Får regelbundna...
2
Svar
23
· Visningar
2 029
Senast: Stergo
·
R
Hundavel & Ras OBS att jag kan iprincip inget om avel och jag har inte precis några planer att min hund ska bli en "avels hund" ändå utan jag är bara...
11 12 13
Svar
241
· Visningar
14 028
Senast: ildiko
·
Hästvård Har en unghäst som är 4. Varit väldigt bunden till sin mamma trots att han tex varit iväg på lösdrift/bete ett år osv. Nu var det dags...
Svar
11
· Visningar
1 720
Senast: Roheryn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama